Életmód

Így vacsorázunk mi, magyarok

Az Élelmezési Világnap alkalmából készített reprezentatív kutatást a Ben’s OriginalTM a magyar lakosság étkezési szokásairól.
A kutatás alapján a magyar lakosság többsége a vacsorát jellemzi beszélgetős, családdal, barátokkal közösen eltöltött étkezésnek. Az otthon készített vacsora a leggyakoribb forgatókönyv, ugyanakkor a lakosság közel fele számára fontos szempont, hogy valami gyorsan elkészíthetőt egyenek estére.

Az Élelmezés Világnapján gondoljunk a nélkülözőkre is

A világnap célja már 43 éve ugyan az: világszerte felhívni a figyelmet a világ jelentős részét érintő élelmezési problémákra, hiszen a megfelelő táplálék még mindig nem biztosított mindenki számára.1. Ezzel egyetértésben a MARS Magyarország által gyártott Ben’s OriginalTM és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület együttműködése 2022 első felében összesen közel hatvanezer adag étel kiosztását tette lehetővé. A márka „Mindenkinek jut hely az asztalnál” esélyegyenlőségi kezdeményezése a rászorulók élelmezésének támogatásának dedikálta az idei évét és ezt kívánja folytatni a jövőben is.

Így vacsorázunk mi, magyarokA vacsora összehozza a családot

A világnap kapcsán végzett reprezentatív kutatás átfogó képet nyújt a Magyarország lakosság étkezési szokásairól.2 Míg a vacsora sokaknak a minőségi, együtt töltött időt jelenti, az ebédre tekintünk legtöbben fő étkezésként, és ezt tartjuk a legidőigényesebbnek is. Az otthon készített vacsora egyértelműen a leggyakoribb választás, a megkérdezettek fele számára azért mégis fontos, hogy valami gyorsan elkészíthető ételt válasszanak. A lakosság kb. 17%-a szokott gyakran instant, félkész ételeket fogyasztani vacsorára, a gyors rizses, üveges szószos ételeket havi 4-5 alkalommal választjuk. Vendéglátóhelyen a lakosság átlagosan havonta egyszer vacsorázik.

A válaszadók többsége (56%) vacsorára a szendvicset, kenyeret jelölte meg legkedveltebb opciónak, de a TOP3-ban kapott helyet a sült hús, hal (31%) és a tojás is (26%). A másokkal együtt élőknek közel fele szokott evés közben beszélgetni, és körülbelül negyedük marad még az étkezés befejezése után is társalogni. Az egyedül élőkre lényegesen jellemzőbb, hogy a TV/számítógép előtt fogyasztják el a vacsorát, és a gyors elkészíthetőség iránti igény is náluk jelenik meg legjobban.

Így vacsorázunk mi, magyarokA Ben’s Original™, a világ első számú rizsmárkája büszke arra, hogy rizsételek rendkívül széles választékát kínálja, és világszerte elkötelezett, hogy a rosszul ellátott közösségek is hozzáférjenek azokhoz a tápláló ételekhez, amelyeket mindannyian megérdemlünk. Néhány ízletes és gyorsan elkészíthető vacsoraötlet:

https://hu.bensoriginal.com/receptek/chilli-con-carne

https://hu.bensoriginal.com/receptek/forro-rizspuding-kavekremmel

https://hu.bensoriginal.com/receptek/spanyol-stilusu-rizs

A Mars Közép-Európában

A Mars 1992-ben lépett be a magyar piacra. A magyar piac 2016 óta a Mars Multisales Central Europe csoport alá szerveződik, összekötve a magyar, cseh, szlovák és román piacokat. Az 500 alkalmazottat foglalkoztató szervezet ma három kategóriában működik: édességek (csokoládé, rágógumi és édességek), élelmiszerek (rizs és szószok) valamint az állateledelek. A Mars a régió két legnagyobb szegmensbeli gyárát itt működteti: a Csongrád-Bokroson található, állateledeleket és csemegéket gyártó üzemet, valamint a cseh Poříčí nad Sázavou városában nem csokoládé tartalmú édességeket gyártó üzemét, ahol a Mars édességfejlesztő központja is található.

Mars, Incorporated

A Mars egy több mint egy évszázados múltra visszatekintő családi vállalkozás, amely változatos termékeket és szolgáltatásokat kínál az emberek és a háziállatok számára. A közel 35 milliárd dolláros árbevétellel a Mars az a globális vállalkozás, amely a világ legkedveltebb márkáit állítja elő: M&M’s®, SNICKERS®, TWIX®, MILKY WAY®, DOVE®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, WHISKAS®, EXTRA®, ORBIT®, 5™, SKITTLES®, BEN’S ORIGINAL®, MARS DINKS és COCOAVIA®. A Mars állategészségügyi szolgáltatásokat is nyújt, mint például a BANFIELD® kisállatkórházak üzemeltetése. A McLean (VA) központú Mars több mint 80 országban van jelen. A Mars öt alapelve – a minőség, a felelősség, a kölcsönösség, a hatékonyság és a szabadság – arra ösztönzi a több mint 125 000 munkatársat, hogy értéket teremtsenek partnereik számára, és olyan növekedést biztosítsanak, amelyre mindennap büszkék lehetnek.

 

[1] Forrás: Élelmezési világnap. FAO, 2018. 
[2] NRC research&more kutatás, 2022. szeptember, n=1000

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top