Az elmúlt években rengeteg olyan dolog történt a világban, ami kemény kihívások elé állít minket nemcsak érzelmileg, hanem anyagilag is. A stressz, idegeskedés pedig köztudatottan nem tesz jót a bőrünknek. Ami viszont jót tesz, az a mosoly, ami az arcunkra ül, ahogy a zseniális Cristoph Waltzot nézzük az arcát krémezni az Allianz kampányában. Hogy jön össze a kettő? A kétszeres Oscar-, Golden Globe- és BAFTA-díjas színész a főszereplő a biztosítótársaság pénzügyi edukációs kampányában, amiben a tőle megszokott humoros stílusban világít rá a pénzügyi öngondoskodás lényegi kérdéseire, például az arcápolási rutinján keresztül.
A pénzügyi ismeretek és tudatosság terén sok országban van még hova fejlődniük az embereknek, ami ránk, magyarokra is igaz. Nekünk, nőknek is egyre több szerepben kell helytállnunk, ezért különösen fontos, hogy pénzügyileg is tudatosak legyünk!
Az Allianz legfrissebb hazai kutatása1 rávilágít, hogy hatalmas a különbség a nők és a férfiak között mind az anyagi forrásokat és megtakarításokat, mind a tudatosságot tekintve. A felmérés szerint az elmúlt 3 évben közel kétszer annyi férfinak nőtt a bevétele, mint nőnek, és a férfiak közel háromszoros arányban (24,4% vs 9,4%) tudták növelni a pénzügyi tartalékaikat, miközben kétszer annyi nő élte fel a megtakarításait, mint férfi (22,6% vs 11,7%). Sokatmondó az is, hogy a férfiak magabiztosabban vallják magukat teljes mértékben anyagilag tudatosnak, mint a nők (24,2% vs 15,1%).
Ahhoz, hogy szűküljön a nemek közötti szakadék, nőként is fontos, hogy odafigyeljünk a pénzügyeinkre, legyen biztonsági tartalékunk és előre tervezzünk. Tájékozódással és szakemberek segítségével sokat megtudhatunk arról, hogyan érdemes hosszú távon gondoskodnunk önmagunkról és szeretteinkről. Sőt, a szakértők szerint már havi 12 ezer forinttól is érdemes félretenni, és öngondoskodási célú biztosításokban gondolkodni, amelyek hosszú távú biztonságot nyújtó eszközök.
1 Forrás: Az Allianz Hungária Zrt. „Mennyire vagy tudatos a pénzügyekben?” elnevezésű online, nem reprezentatív kérdőíves felmérése 2023. március 30. és április 13. között zajlott 279 válaszadó részvételével.