Ugyanakkor sokan ilyenkor is szívesen cserélnének veled, hiszen egy betegség vagy annak kezelése kapcsán kihulló haj az érintettek önbizalmát is jelentősen megtépázza. Rajtuk is segíthetsz most egy különleges kampány keretein belül. A Procter and Gamble vállalat Pantene Pro-V márkája a mellrákkal küzdő nők egy részének parókához jutását támogatja az Egészség Hídja Összefogáson keresztül, az újból életre hívott #ErősÉsGyögyörű kampány során.
A trendek természetesen a frizurákat illetően is gyorsan változnak, ami néhány éve menő volt, azt napjainkban már sokszor kínosnak gondoljuk. Egy dolog viszont örök: az erős, egészséges haj fontos eleme annak, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Önkifejezésünknek egyik olyan eszköze, ami nagyban hozzájárul magabiztosságunkhoz. Különösen igaz ez a hölgyekre. Nem véletlen döntenek sokan egy drasztikus frizuraváltás mellett, ha úgy érzik, új energiákra van szükségük vagy épp új fejezetet nyitnak életükben. Sajnos nem egyedi eset, hogy a változás nem választás kérdése. Egy betegség vagy kezelés mellékhatásaként a kihulló haj tovább ront a fizikai megpróbáltatások által egyébként is megtépázott önbizalmon. Márpedig bizonyított tény, hogy a pozitív hozzáállás és a betegek önmagukba vetett hite rengeteget számít a gyógyulási folyamat sikerét illetően.
Döbbenetes adat, hogy a mellrák Magyarországon minden nyolcadik – kilencedik nőt érint élete során legalább egyszer. Az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen Egyesület 2002 óta elkötelezett amellett, hogy felhívja a társadalom figyelmét a korai diagnózis fontosságára és a betegséggel kapcsolatos tévhitekre. Sokrétű tevékenységük részeként igyekeznek segítséget nyújtani a hozzájuk forduló érintetteknek az élet minden területén az első diagnózis kézhez vételétől a gyógyulási folyamat végéig. A kemoterápiás kezelések mellékhatásaként kihulló haj a legtöbb nő számára rettenetes lelki veszteséget jelent, amit sokan a fizikai megpróbáltatásoknál is nehezebben élnek meg. Olyan mértékben csorbíthatja az önbizalmukat, hogy sokan a nőiességük elvesztésével azonosítják azt. Ilyen esetben egy csinos és minőségi paróka hatalmas segítséget jelenthet, ám az ára – amennyiben a közgyógyellátás keretein belül nem finanszírozott márka és fazon – több tíz- vagy százezer forint is lehet. Ezt sokan nem tudják előteremteni, az olcsóbb és gyengébb minőségű megoldások pedig szorongásokkal teli kompromisszumra késztetik viselőjüket.
Bajkó Barbara, az Élet Dió után elnevezésű blogján dokumentálta mindennapjait a mellrák diagnosztizálását követően. Számára is hatalmas megnyugvást jelentett a megfelelő paróka megléte:
„Miután megtudtam, hogy ki fog hullani a hajam, volt bennem egy félelem, ezért azonnal keresni kezdtem a megfelelő parókát. Nem tudtam hogyan fogom viselni, ha majd a kopasz tükörképem néz vissza rám. Jó érzés volt tudni, hogy a parókám ott van, és ha szükségem van rá, elővehetem. Éppen ezért érzem fontosnak az Erős és Gyönyörű kampány által képviselt célokat.” – mondta.
A hozzá hasonló helyzettel küzdő nők támogatásra hívta életre a P&G Pantene Pro-V márkája az Erős és Gyönyörű kampányt ismét. Ennek keretén belül a márka 2024. február 26. és április 5. között a Rossmann üzlethálózaton keresztül értékesített minden egyes terméke után 50 forinttal támogatja az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen Egyesületet, hogy segítsenek parókához jutni a mellrákkal küzdő betegeknek.
Vásárlásoddal tehát nem csupán a saját „rossz haj napodat” alakíthatod át egy magabiztosságodat megalapozó „gyönyörű haj nappá”, hanem segíthetsz másoknak is erőt és önbizalmat meríteni embert próbáló helyzetükben.
A kampány további részletei megtalálhatóak a www.everydayme.hu/pantene oldalon.