A durván megemelkedett élelmiszerárak miatt mostanában azok is alaposan megnézik egy-egy termék árát, akik korábban nem foglalkoztak ilyesmivel. A spórolási szándék pedig nem csak hazánkban van jelen, hanem többek között Nagy-Britanniában is, ahol egy nő igazán okos trükköt mutatott be közösségi oldalán. Maneet Kaur eredetileg arra volt kíváncsi, hogy vajon milyen különbségek vannak ténylegesen az eltérő árú termékek között, ez pedig arról jutott eszébe, hogy a gyógyszeriparból már jól ismerjük: ugyanaz a hatóanyag és ugyanazok az összetevők meg tudnak jelenni két vagy több eltérő elnevezésű terméknél is.
Külön érdekessége a nő megállapításainak, hogy a kíváncsiság egyébként a szakmájába vág, az élelmiszeriparban dolgozik ugyanis, így nagyon is tisztában volt vele, mennyit számít valójában a marketing. A tapasztaltakon azonban még ennek ellenére is meglepődött. Több alapvető élelmiszert vizsgált meg, mint például bab, tészta és kenyér. Ezek alapján pedig arra jutott, hogy ezek jelentős része bár más-más névre hallgat, valójában azonos összetétellel, sőt azonos beszállítóval és gyártási hellyel rendelkeznek, tehát lényegében teljesen megegyező árukról van szó, csak éppen más csomagolást és márkajelzést viselnek. Az áruk azonban óriási eltérést képes mutatni: egyik darab a másikhoz képest akár másfélszer drágább is lehet, tehát nagyon nem mindegy, mennyire vagyunk tudatosak bevásárláskor.
Forrás: Mirror