Mint az már jól ismert, az Ügyfélkapu 2025. január 16-tól megszűnik. Január közepétől tehát az Ügyfélkapu+-t vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást kell használni, hogy továbbra is zavartalanul jelentkezhessünk be a weboldalakon és alkalmazásokban.
Csakhogy az Ügyfélkapu+-nál szükség van egy hitelesítő alkalmazásra, ami okostelefonokon vagy tableteken hozzáférhető. És itt kezdődik a probléma – hívja fel a figyelmet a bama.hu.
A könyvelőirodák már megpróbálták segíteni ügyfeleiket az Ügyfélkapu+ regisztrációban, de a folyamat komoly akadályokba ütközött. A legnagyobb nehézségek az idős kisvállalkozók körében jelentkeznek. Ők sokszor hagyományos nyomógombos telefont használnak, és problémát okoz számukra az új technológia elsajátítása. Márpedig nélküle még a regisztrációt sem tudják elvégezni.
A lap – egy baranyai könyvelőiroda dolgozója információi alapján – szerint sok kényszervállalkozó nem engedheti meg magának egy százezres telefon megvásárlását.
Lesznek, akik nem akarnak egy okostelefont vásárolni és fizetni utána a havi számlát, így inkább feladják kényszervállalkozásukat.
Köztük biztosan akadnak majd olyanok, akik inkább elmennek nyugdíj előtti álláskeresési segélyre.
A könyvelő szerint a fenti probléma sok könyvelőnél és idős vállalkozónál fennáll. Nem biztos abban, hogy a döntéshozók eléggé átgondolták a döntésük hatásait. Tegnap számoltunk be róla, hogy a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete az Ügyfélkapu+ bevezetésének elhalasztását kérte, ugyanis a bevezetését elhamarkodottnak érzik. A kormány egyelőre nem reagált.