Sokan nem tudnak regisztrálni az Ügyfélkapu Plusz rendszerébe – vagy használni azt –, mert esetleg nem tehetik meg, hogy okoseszközük (telefon, tablet) legyen. Van viszont néhány megoldás, hogy áthidalják ezt a problémát, még ha nem is túl egyszerűek. Az Indexnek nyilatkozó Kósa Ferenc, a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) elnöke bejelentette, érkezik a könnyítés.
A könnyítések érdekében az e-mailes jóváhagyást is bevezetik második faktorként a biztonságos bejelentkezés érdekében. “A rendszer már működik, átadták a fejlesztő cég, az IdomSoft részére, és már a tesztelés folyamata zajlik” – erősítette meg Kósa Ferenc.
Tehát ha valaki nem szeretne QR-kódokkal és okoseszközökkel bajlódni, akkor inkább várja meg az e-mailes verifikáció bevezetését.
Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt., az Ügyfélkaput fejlesztő cég vezetője is megerősítette, hogy az e-mailes azonosítási rendszert január második felétől tervezik bevezetni, viszont pontos dátummal még ő sem szolgált.
A Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség elnöke amúgy azt ajánlja, hogy aki csak teheti, inkább mobil eszközökön használja a Google vagy a Microsoft autentikátor alkalmazását, „mert ezek költöztethetőek, ha adott esetben elvész vagy eltörik a telefon”.
Kiemelt fotó: YouTube / NISZ Zrt. – videó