
Elhunyt Leonard Lauder, az Estee Lauder örökös elnöke, aki kulcsszerepet játszott a kozmetikai vállalat globális márkává alakításában. A vállalat vezetőjét – akinek meghatározó szerepe volt abban, hogy a kezdetben csupán néhány terméket kínáló amerikai vállalkozás nemzetközi kozmetikai óriássá váljon – 92 éves korában érte a halál – írja a Pénzcentrum.
Leonard Lauder 60 éven át különböző pozíciókat töltött be a cégnél, és olyan ismert márkák elindításában vett részt, mint az Aramis, a Clinique és a Lab Series.
Az Estée Lauder amerikai kozmetikai és parfümgyártó amúgy komoly veszteséggel zárta a 2025-ös pénzügyi második negyedévét – számolt be még erről idén februárban az MTI – , miután egy évvel korábban még nyereséges volt. A társaság a 2024 december végével záródott három hónapról 590 millió dollár, részvényenként 1,64 dollár veszteséget jelentett, szemben az előző év azonos időszakában elért 313 millió dollár, részvényenként 87 cent nyereséggel. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 88 centről 62 centre csökkent. Az árbevétel 6 százalékkal, 4,004 milliárd dollárra süllyedt. Az elemzők várakozásának átlagában kisebb, 32 cent egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség és szerényebb, 3,977 milliárd dollár bevétel szerepelt. A bőrápoló termékek értékesítése 12 százalékkal, 1,921 milliárd dollárra, a dekorkozmetikumoké 1 százalékkal, 1,15 milliárd dollárra, a hajápolási termékeké pedig 8 százalékkal, 159 millió dollárra csökkent, ugyanakkor a parfümöké 1 százalékkal, 744 millió dollárra emelkedett. Az Estée Lauder szerkezetátalakítási intézkedéseket jelentett be, aminek részeként a foglalkoztatottak mintegy 11 százalékát, csaknem 7 ezer embert elbocsát. Ezen felül átszervez és optimalizál egyes területeket és folyamatokat, valamint bizonyos szolgáltatásokat kiszervez.
Kiemelt fotó: Cindy Ord/Getty Images for Wharton School’s Baker Retailing Center and Retail Leaders Circle