nlc.hu
Életmód

Irtó alacsony árakkal robbant be az új üzlet, viszont a vevők végzik a polcfeltöltést

Nagyon más, mint a Tesco, a Lidl vagy az ALDI, de még így is népszerű.
bevásárlás, fotó: Getty Images

A nagy hipermarketláncokhoz és a diszkontláncokhoz képest is eltérő üzleti modellben működve kínál nagyon olcsó fogyasztói árakat a Super Coop nevű üzlet, ugyanakkor a vevőknek lényegében maguknak kell intézni minden munkafolyamatot.

A megszokott kiskereskedelmi modellektől eltérően működő szupermarkettel Berlinben lehet találkozni. Mivel a boltban szinte nincs jelen alkalmazott, a vevők maguk pakolják az árut, segítenek feltölteni a polcokat, fizetéskor pedig maguknak kell kasszázni – számolt be az Origo. Mindezek ellenére mégis életképes ez az üzleti modell. 

A Super Coop mögött egy szövetkezeti modell áll – magyarázza a portál – , melyben a vásárlók nem csak vevők a boltban, hanem egyben szövetkezeti tagok is, akik ilyen módon résztulajdonosai is az üzletnek. Ezáltal nem csak az olcsó árakban, hanem a bolt fenntartásában is érdekeltek.

A szövetkezeti tagoknak a csatlakozáskor 100 eurós belépési díjat kell letenniük, akár részletekben is kifizethetik. Azoknak pedig, akik szövetkezeti tagság nélkül szeretnének vásárolni az üzletben, a bolt erre meghatározott időkeretben biztosít lehetőséget. 

Kiemelt fotó: illusztráció, Getty Images

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top