
A SodaStream új kampánya megmutatja a választás szabadságát, azt, hogy ma már nem csak egyetlen út létezik, ha frissítő italról és környezettudatosságról van szó.
A világ vezető szénsavasító gép gyártója egy figyelemfelkeltő kampánnyal mutatja be a Visegrádi Négyek országainak, hogy az egyszer használatos műanyagpalackok körforgásából igenis van kiút. A cél nem a vita, hanem a lehetőségek bemutatása, hogy dönthetünk máshogy is.
„Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy létezik alternatíva: nem muszáj a műanyag palackok vásárlásával és visszaváltásával vesződni. A SodaStream lehetőséget ad arra, hogy otthon, kényelmesen készítsünk frissítő italokat – hulladék nélkül” – hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream magyarországi termékmenedzsere.
Egy átlagos bevásárlás során általában hat darab egyliteres ásványvíz cipelünk haza, a pénztárnál várakozunk, aztán otthon helyet keresünk a tárolásukra, amikor elfogyott, újabb tárolási helyre van szükség, hogy gyűjteni tudjuk a palackokat, amelyeket majd sértetlen állapotban kell visszavinni. Majd jön a következő kör, a palackok visszaváltása, egy nem túl tiszta helyen, úgy, hogy a gépek egy része gyakran nem is működik, vagy éppen a mi palackunkat nem fogadja el.
A SodaStream ezzel szemben időt és kényelmet kínál, miközben csökkenti az egyszer használatos palackok mennyiségét. Nincs sorban állás, nincs cipekedés, nincs palack gyűjtögetés, nincs téblábolás a visszaváltó gép előtt.
A tudatos döntés, valódi változást eredményez
Magyarországon tavaly nyáron vált kötelezővé a palackvisszaváltási rendszer, és a SodaStream tapasztalatai szerint sokan már jóval korábban elkezdtek tudatosabban gondolkodni.
„A kereslet már hónapokkal a bevezetés előtt érezhetően növekedett. A magyar fogyasztók előrelátóan döntöttek” – emeli ki Széll-Szőke Krisztina.
A számok ezt alá is támasztják, hiszen 2024-ben a szénsavasító patronok értékesítése közel másfélszeresére nőtt, az idei év első hónapjai pedig még ezt is túlszárnyalták.
Van választás
A kampány nemcsak Magyarországon, hanem Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban is fut. Szlovákiában és Magyarországon már korábban, Lengyelországban október 1-től lett kötelező a DRS-rendszer, Csehországban pedig 2026-ra tervezik a bevezetést. A cél mindenhol ugyanaz, hogy védjük a környezetünket. A SodaStream üzenete viszont az, hogy nemcsak visszaváltani lehet, hanem eleve kevesebb hulladékot termelni.
„A legfontosabb, hogy a bolygónk nyerjen. Ha valaki nem szeretne az italos palackok megvásárlásával és visszaváltásával bajlódni, annak a SodaStream kényelmes alternatíva lehet” – hangsúlyozza Katarzyna Konwińska, a márka régiós marketing menedzsere.
A mindennapi döntéseink és választásaink összeadódnak. Egy palackkal kevesebb itt, egy automata nélküli bevásárlás ott, és máris tettünk valamit a környezetünkért, miközben a saját életünket is egyszerűbbé tettük. A tudatosság nem feltétlenül lemondás. Sokkal inkább egy kényelmesebb, szabadabb mindennap ígérete.