nlc.hu
Életmód

Új megvilágításban a palackvisszaváltás kérdése

Az utóbbi időben sokunk mindennapjainak része lett a palackvisszaváltás. Gyűjtjük, visszük, sorban állunk. A legtöbbünk számára a helyzet egyáltalán nem kényelmes, azonban a bolygónk érdekében hajlandóak vagyunk ennyi áldozatot hozni.

Új megvilágításban a palackvisszaváltás kérdése
A SodaStream új kampánya megmutatja a választás szabadságát
, azt, hogy ma már nem csak egyetlen út létezik, ha frissítő italról és környezettudatosságról van szó.

A világ vezető szénsavasító gép gyártója egy figyelemfelkeltő kampánnyal mutatja be a Visegrádi Négyek országainak, hogy az egyszer használatos műanyagpalackok körforgásából igenis van kiút. A cél nem a vita, hanem a lehetőségek bemutatása, hogy dönthetünk máshogy is.

„Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy létezik alternatíva: nem muszáj a műanyag palackok vásárlásával és visszaváltásával vesződni. A SodaStream lehetőséget ad arra, hogy otthon, kényelmesen készítsünk frissítő italokat – hulladék nélkül” – hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream magyarországi termékmenedzsere.

Egy átlagos bevásárlás során általában hat darab egyliteres ásványvíz cipelünk haza, a pénztárnál várakozunk, aztán otthon helyet keresünk a tárolásukra, amikor elfogyott, újabb tárolási helyre van szükség, hogy gyűjteni tudjuk a palackokat, amelyeket majd sértetlen állapotban kell visszavinni. Majd jön a következő kör, a palackok visszaváltása, egy nem túl tiszta helyen, úgy, hogy a gépek egy része gyakran nem is működik, vagy éppen a mi palackunkat nem fogadja el.

A SodaStream ezzel szemben időt és kényelmet kínál, miközben csökkenti az egyszer használatos palackok mennyiségét. Nincs sorban állás, nincs cipekedés, nincs palack gyűjtögetés, nincs téblábolás a visszaváltó gép előtt.

A tudatos döntés, valódi változást eredményez

Magyarországon tavaly nyáron vált kötelezővé a palackvisszaváltási rendszer, és a SodaStream tapasztalatai szerint sokan már jóval korábban elkezdtek tudatosabban gondolkodni.

„A kereslet már hónapokkal a bevezetés előtt érezhetően növekedett. A magyar fogyasztók előrelátóan döntöttek” – emeli ki Széll-Szőke Krisztina.

A számok ezt alá is támasztják, hiszen 2024-ben a szénsavasító patronok értékesítése közel másfélszeresére nőtt, az idei év első hónapjai pedig még ezt is túlszárnyalták.

Új megvilágításban a palackvisszaváltás kérdéseVan választás

A kampány nemcsak Magyarországon, hanem Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban is fut. Szlovákiában és Magyarországon már korábban, Lengyelországban október 1-től lett kötelező a DRS-rendszer, Csehországban pedig 2026-ra tervezik a bevezetést. A cél mindenhol ugyanaz, hogy védjük a környezetünket. A SodaStream üzenete viszont az, hogy nemcsak visszaváltani lehet, hanem eleve kevesebb hulladékot termelni.

„A legfontosabb, hogy a bolygónk nyerjen. Ha valaki nem szeretne az italos palackok megvásárlásával és visszaváltásával bajlódni, annak a SodaStream kényelmes alternatíva lehet” – hangsúlyozza Katarzyna Konwińska, a márka régiós marketing menedzsere.

A mindennapi döntéseink és választásaink összeadódnak. Egy palackkal kevesebb itt, egy automata nélküli bevásárlás ott, és máris tettünk valamit a környezetünkért, miközben a saját életünket is egyszerűbbé tettük. A tudatosság nem feltétlenül lemondás. Sokkal inkább egy kényelmesebb, szabadabb mindennap ígérete.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top