Ezo

3-as kamaszok




A számmisztika szerint mindenki 3-as, aki 3-án, 12-én, 21-én vagy 30-án született.

Jellemzői: A 3-as kamaszok meglehetősen szemtelenek, provokálóan és olykor kötekedően kíváncsiak. Mindent érteni és ismerni akarnak. De mivel nincs sok türelmük, nem ásnak az infó mélyére, ezáltal az ismereteik felületesek maradnak. Néha kellemetlen helyzetbe is kerülnek emiatt: nagy hanggal, fölényesen közlik, hogy ők értenek valamihez, de gyorsan kiderülhet, hogy jobban értenek a beszédhez, mint a cselekvéshez. Ezekre a kínos tapasztalatokra nagy szükségük van. Minél előbb rá kell jönniük, hogy nem elég valamiről hallani, el is kell azt sajátítani vagy tanulással, vagy gyakorlással. És itt szinte mindegy, hogy sportról, hobbiról vagy épp a tanulmányaikról van szó.

Jó, ha a 3-as kamasz mindent kipróbálhat, ami érdekli. Idő kell ahhoz, hogy kialakuljon, melyik területen érzi igazán „otthon” magát. Mindazonáltal határt kell szabni a próbálkozásainak, mert az sem jó, ha folyton belekap új témákba. Ha nem szán elegendő időt semmire, akkor nem derül ki, hogy az valójában megfelel-e neki. Ebben az ügyben a szülőnek kell határozottnak lennie!

A 3-as kamasznak rengeteg „barátja” van. Könnyen teremt kapcsolatot, mivel bárkivel képes megtalálni a megfelelő hangot. Ennek az előnye, hogy korán szerez tapasztalatokat az emberek sokszínűségét illetően, de a veszélye, hogy naivsága miatt olyanokban is megbízik, akik ezzel visszaélhetnek. Emiatt fontos a szülőnek a félelem felébresztése nélkül felhívnia a figyelmét, hogyan legyen óvatosabb a gyerekekkel és felnőttekkel egyaránt.

Ami a fiúkra jellemző: A 3-as kamasz fiúknak nagy a mozgásigényük, ezért a testi és szellemi fejlődésük egészsége miatt fontos sportolniuk. Kedvező az atlétika, a kerékpározás és az összes labdajáték is. Jó, ha egyesületi keretek



között sportolnak, mert akkor vannak szabályok és kötelességek is. Ezek a 3-as fiú számára nélkülözhetetlenek, mert a túl nagy szabadság nem a fegyelem irányába terelgeti őt, és ez kritikus pontja a nevelésüknek, érésüknek. Emiatt is fontos, hogy otthon is legyenek feladataik. Nyugodtan be lehet vonni őket a bevásárlásba, a mosogatásba stb. Természetesen a tanulás az első, amit olykor számon is kell kérni, mert hajlamosak elhanyagolni ezt a témát. Jó észbeli képességeik vannak, de se türelmük, se kitartásuk nincs. Meglehetősen szórt a figyelmük, ezért abban is határozottnak kell lennie a szülőnek, hogy szólhat-e zene a háttérben, vagy sem. És az a nehéz, hogy a 3-as kamasz tényleg képes egyszerre több dologra figyelni, de ez nem mindig segíti például a memorizálást. Valahogy kompromisszumra kell jutni ez ügyben, mert különben „állóháború” alakulhat ki gyerek és szülő között.

Ami a lányokra jellemző: A 3-as lányok cserfesek, pletykásak. Vagy egy kellemetlen tapasztalat, vagy egy bizalmas beszélgetés kell ahhoz, hogy ráébressze őket arra, milyen negatív hatásai lehetnek ennek. Sajnos többször is előfordulhat, hogy nem jó helyen szólják el magukat, ezzel akár a szüleiket hozhatják kínos helyzetbe. Amennyiben ez megtörténik, fontos közösen levonni a megfelelő következtetéseket, mert ebből tanul a gyermek a legtöbbet.
Egyébként is a beszélgetés a leghatékonyabb nevelési mód a 3-as lányok esetében. Az az ideális, ha ő is elmondhatja, kifejtheti a saját nézőpontját, majd meghallgatja, a szülő hogyan látja ezt, és végül közös álláspontra helyezkednek. Ez sokat segíthet neki az iskolai, baráti és a későbbi kapcsolataiban adódó konfliktusok kezelésében is!

A 3-as kamasz gyorsan és könnyen tanul. Épp ezért érdemes az iskolai kötelező tantárgyakon kívül találni valami őt érdeklő témát. Lehet ez nyelv vagy természettudomány, vagy élővilággal kapcsolatos szakkör. Szinte mindegy, hogy ezt fogja-e a későbbiekben hasznosítani, a lényeg, hogy a szellemi kapacitása le legyen kötve. Természetesen fontos, hogy maradjon elég szabadideje is!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top