“Némi vita bontakozott ki az óvodavezetők és az iskolaigazgatók között az első osztályosok tavalyi vizsgálata után. Van igazgató – bár ez nem általános –, aki azt állítja, hogy a gyerekek azért nem elég “fejlettek”, mert az óvoda nem “fejleszti” őket. Segítség! Szerintem ez az igazgató teljesen félreértette a vizsgálatot – és a vizsgálat célját –, amelyik szerintünk, óvónők szerint, éppen azt mutatta ki, amit már régen tudunk, hogy a gyerekek nem hatéves korukban lesznek iskolaérettek, és hogy többségükben tulajdonképpen a hetedik-nyolcadik életév között, illetve a nyolcadik életév betöltésével érik el például az írásmozgáshoz szükséges mozgáskoordináció megfelelő fejlettségét. Előadást is hallgattunk erről, és ott ugyanezt mondták. De sok iskola, mintha egészen másképpen értelmezné a vizsgálatokat. Kinek van igaza?”