Aktuális

Szokjon le velünk a dohányzásról! – II. rész





A baj, meg a fedőbaj

Általában kell egy sokkszerű élmény – például egy anginás roham, súlyos betegség, kinél kinél más – ahhoz, hogy a döntés megszülessen. De onnan hosszú még a kifelé vezető út. Gerevich József üdvözlendő jelenségnek tartja, hogy ma már sokan hajlandóak szakember segítségét kérni a leszokásban. Nem szégyen, ha valaki úgy érzi, nincs elég akaratereje, hogy a dohányzástól, ettől a napi rutintevékenységeire ráfonódott poliptól egyedül megszabaduljon. Az életvezetési tanácsoktól, mozgásprogramtól a helyettesítő (nikotinos rágógumi, tapasz) kezelésig, illetve a speciális antidepressziós és elvonási tüneteket csökkentő szerekig számos segítség létezik.

– Nem egyszer kiderül persze, hogy a fő gond nem a dohányzás, az csak a “fedőprobléma”, amelyet képes az illető fölvállalni, a mögötte megbújó igazi baj helyett. A dohányzás ugyanis nem társadalmi stigma, míg az alapbaj – legtöbbször az alkohol, a heroin vagy az impotencia – igen. A terápia során persze valamennyi problémával foglalkozunk, de nem egyszerre. Először azzal, amely miatt a páciens hozzám fordult, a másikkal csak akkor, ha a cigarettát már letette, és az állapota stabil. Nagyon fontos a leszokásban a környezet támogatása (a dohányos élettárs erős visszahúzó erő), ezért én azt tanácsolom, ha már a döntés megszületett, érdemes nagy csinadrattát csapni. Egyfelől jól jöhet a segítő együttműködés, és annál kínosabb az esetleges visszarendeződés, minél többen kérdeznek rá újra és újra, hogyan haladunk a jó úton.

Tények és tapasztalatok

•  A magyar emberek a legelterjedtebb és legkártékonyabb egészségkárosító tényezőnek a dohányzást tartják (második az alkohol, harmadik a stressz).

•  A rendszeres dohányosok és a nemdohányzók aránya Magyarországon: 1:3. A dohányzó egyharmad 42 százaléka férfi.

•  A 31-50 év közötti korosztály fele rendszeresen dohányzik.

•  Az elszívott átlagos napi mennyiség: 17 szál.

•  A dohányosok 65 százaléka megpróbált már leszokni.

•  A legtöbb leszokni vágyó a “mostantól semmit” elvet követi.

Jelentkezz! Segít a Nők Lapja!

Szakértőnk, Dr. Gerevich József vezetésével leszokást támogató programot indítunk útjára! Ha elhatároztad, szeretnéd abbahagyni a dohányzást, s vállalod, hogy a siker érdekében rendszeresen részt veszel csoportfoglalkozásainkon, kérjük, írj nekünk! Egyoldalas levelet várunk, amelyben bemutatkoznak olvasóink, s néhány mondatban kitérnek arra is, mióta dohányoznak, s próbáltak-e már leszokni. A borítékra írjátok rá: “Együtt szokunk le!”

Felhívjuk figyelmeteket, hogy nem áll módunkban minden érdeklődő olvasónkat bevonni a programba. A csoportok létszáma – éppen a hatékonyság érdekében – korlátozott!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése