nlc.hu
Aktuális
Retro parti a Savoyban

Retro parti a Savoyban

Eszenyi Enikõ rendezése félreteszi a negédes, "sosemvolt aranykort” idézõ hangulatot, és helyette modern felfogású retroperettet teremt – új teret, új lehetõséget adva a mûvészeknek.




Különleges műfaj az operett. Egyik kritikusa szerint “nem szól semmiről, mégis nagy népszerűségnek örvend”. Végy egy Kálmán Imrét, egy Lehár Ferencet vagy egy Ábrahám Pált! – elnyűhetetlenek. Kell néhány formás gazdag hölgy, pár fess úriember, csipetnyi luxus, egy nem túl bonyolult konfliktus nagy adag szerelemmel. Jó, ha a primadonnának operába illő a hangja, jóképű a bonviván, fürge lábú a szubrett, ellenállhatatlan a táncos komikus, valamint pazar kiállítású a díszlet és a jelmez. Ez a Budapesti Operettszínház Bál a Savoyban című előadásában mind megvan, ráadásul még azt ígérik, elcsépelt sem lesz, hiszen Eszenyi Enikő állítja színpadra. A formabontó előadás kulisszatitkaiba két fiatal színésznő, Kékkovács Mara, azaz Madeleine és Siménfalvy Ágota, azaz Daisy, valamint a jelmeztervező, Benedek Mari avat be minket – a darab kapcsán mindhárman új szereppel ismerkedtek meg.

Először a habkönnyű deszkákon







Siménfalvy Ágota
– Mivel más műfajhoz illik a hangom, meg nem is vagyok tipikus szubrett, még sosem játszottam operettben, nem is gondoltam, hogy valaha hasonló szerepet kapok – meséli mosolyogva Ágota, aki jelenleg a Sweet Charity című darab főszerepében is látható. – Most olyan kollégákkal állhatok együtt a színpadon, akikkel az elmúlt három évben csak a büfében találkozhattam, mert sosem dolgoztunk egy darabban. A rendező sajátos, modern felfogásának köszönhetően kerülhettem be az előadásba, mivel Enikő “dögösebbre” hangolja a produkciót, így az én figurámat is. A darab közelebb került a musicalhez, mint az operetthez. A mögöttünk álló munkafolyamat során megtanultam, hogy nem is olyan egyszerű ez a “könnyed műfaj”, kőkeményen megdolgozunk minden habkönnyűnek tűnő jelenetért. Persze, itt nem is lesznek olyan álálomvilágba illő, a megszokott bécsi operetthangulatot megjelenítő sorsok, vagy kizárólag happy enddel végződő epizódok. Rendezői koncepció, hogy majdnem prózai darabként kezeljük a történetet, szerepeket, sorsokat. Nem a negédesség, a poénmondás lesz a fővonal, hanem azok az élethelyzetek, azok a jelentős változások, amelyek előttünk bontakoznak ki. Egy fiatal házaspár, Arisztid és Madeleine házassága, élete és boldogsága a tét.







Kékkovács Mara
– Milyen “az Eszenyivel” dolgozni?


– Nagyon nagy megtiszteltetés volt már csak a próbákat megelőző szereplőválogatáson is megmutatni neki, mit tudunk, kik vagyunk egyáltalán. Tökéletes esélyesként viselkedett mindenkivel – akár házon belülről, akár kívülről jött. Nem futószalagon mentek a meghallgatások, hanem öt-tíz percben valóban próbált velünk: mi hoztuk a dalt, ő pedig arra volt kíváncsi, mennyire vagyunk vevők az instrukcióira, tudunk-e együtt dolgozni. Ha nem választott volna ki, akkor is megérte volna az a negyedóra. A próbák idején rengeteg támpontot ad, dőlnek belőle az ötletek. Irányvonalakat vázol, nem hagy magadra egy pillanatra sem, mégsem korlátoz. Rendkívül energikus, sugárzik belőle a munka és a munkatársak iránti szeretet.

– Van, aki nem vevő erre az új felfogásra?

– Mindenki számára kihívás, s ha kicsit még idegen is, de keressük a helyünket ebben a modern látásmódban, és szerintem meg is találjuk.

– Te annyira tipikus barna nő vagy – Anita voltál a West Side Storyban –, most mégis szőke leszel.

– Voltam már egyszer szőke a színpadon, akkor is nagyon megváltoztatott. Egyébként a figura szép, finom külseje mögött kemény csaj áll. Daisy Parker nagyon tudatos, felforgató személyiségű nő, szinte férfias viselkedésű, aki viszont szerelmes lesz, és ezzel az elveinek annyi.


Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top