Premierprimadonna
Ez az első primadonnaszerepem újságolja Mara. Mivel ez egy revüoperett, jóval több tánc jut nekem is, nemcsak a szubrettnek, van például egy gyönyörű tangójelenetem. Budai László tanította be, Enikő már régóta dolgozik vele, együtt készítették az E-Tango-estet is.
Te már gyakorlott operettes vagy játszol a Csárdáskirálynőben, a Luxemburg grófjában, a Marica grófnőben , hogy érzed magad, most, hogy épp szakítani készülsz a hagyományokkal?
Nagyon jól! Így kicsit közelebb tudjuk hozni a közönséghez a történetet, “falat bontunk a nézőtér és a színpadi mese között. Újrafordították a szöveget is, a régi, Heltai Jenő és Romhányi József által készített sziporkázó változatot. A mienk az eredeti némethez áll közelebb, ezáltal egyszerűbb, köznapibb. A zenei anyag egyrészt a hagyományos operett-hangzásvilágot idézi, másrészt kacérkodik a dzsesszel. Nem a saját korában, a harmincas, hanem a mai szemmel is extravagánsabb hatvanas években játsszuk a darabot. Miniszoknya, nagy szempilla hihetetlenül élvezzük.
Elő a dzsörzével!
Eszenyi Enikővel már dolgoztam együtt, de az operett maga számomra is új kezdi Benedek Mari jelmeztervező. Miután elolvastam a szöveget, meghallgattam a rendezői koncepciót és a darab zenéjét, bennem is elkezdett formálódni a hangulat, a sajátos életérzés. A hatvanas évekbe helyeztük át a történetet, ezzel hoztuk közelebb a műfajt. A gyerekkorom divatját kellett felidéznem, az akkori felnőttek öltözködése ugrott be villanásokban, merítettem a korabeli divatlapokból is. De mivel a mából tekintünk vissza, a jelmezekbe kicsit belekombináltam a huszonegyedik század emberének látásmódját, így alakult ki ez a retro stílus, amely a díszleteket is jellemzi. Anyagokban leginkább a dzsörzét kellene használnunk, de az az igazi, régi dzsörzé “kihalóban van, külföldről is alig tudok szerezni.
A színészek legnagyobb örömére, gondolom, mivel ez nem túl kellemes viselet.
Valóban, kifejezetten kellemetlen hordani, már annyira ellenszenves ez az anyag, hogy megszerettem.
Színek és minták őrületét láthatjuk majd?
Enikő és én is nagyon szeretjük a színeket, úgyhogy igen. A két főszereplő ruháit nézve, szürke-világoskék árnyalatból indulunk, aztán ahogy bonyolódik a cselekmény, ahogy fellángolnak az érzelmek, jönnek a narancssárgák, a pinkek, a pepiták és a kockásak.
Melyik jelmezre a legbüszkébb?
Ha sikerül megoldani, akkor a Marán a báljelenetben egy világító zöld ruha lesz. Beépített világító lapocskákkal, igazi lámpácskákkal. Nagyon várom!
(Az előadás március végi premierje a Tavaszi Fesztivál díszbemutatója.)