nlc.hu
Aktuális
Kevés pénzbõl nagy eredmény

Kevés pénzbõl nagy eredmény

Az autóforgalom korlátozásának sok eszköze van. Elõször is a tömegközlekedés vonzóbbá tétele. A metróépítés persze remek megoldás volna, ha lenne rá pénz.







Hajtman Ágnes
Ugyanakkor van számos olyan, rövid távon, olcsón megvalósítható terv, amellyel sokat lehet javítani a közlekedésen.
– Minden lehetséges helyen előnyt kellene biztosítani a tömegközlekedésnek: gyors busz- és trolisávokat kialakítani, az azokban autózókat súlyosan megbüntetni – sorolja javaslataikat Hajtman Ágnes, a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese. – A forgalmas csomópontokban ésszerűbbé tenni a lámpabeállításokat. Megkönnyíteni az embereknek az átszállásokat: ügyelni a csatlakozási időpontokra, a lehető legközelebb tenni egymáshoz a járatok megállóit, mindenütt megoldani az akadálymentesítést. Sok konfliktussal járó, de elkerülhetetlen lépés a belvárosi forgalom alapos, átgondolt korlátozása – akár a londoni típusú megoldás: például “dugódíj” bevezetése, sebességkorlátozás (a gyorshajtók szankcionálása!), bizonyos területekről a forgalom kitiltása.
Mindenekelőtt arra biztatnám a városlakókat, hogy személyesen vagy választott képviselőik útján lépjenek fel az érdekeik védelmében. Jó példa a 27-es busz esete. Arra hivatkozva, hogy gazdaságtalan az üzemeltetése, meg akarta szüntetni a BKV. A környéken lakók nyomására azonban rövid időn belül visszaállította a forgalomba. Nem sikerült viszont ugyanezt elérniük a 67-es villamos vonalán utazóknak.





A hét témája a Nők Lapjában: A város az, ahol az autók élnek…?

Egykoron, akik színes életre és társaságra vágytak, elmentek a városba. Híre ment, hogy ott élni jó, ezért egyre többen költöztek be. Hamarosan eljött az idő, amikor a munka és a közlekedés fölemésztette minden erejüket. Ma már nem marad idejük arra, hogy egymás társaságát keressék – alig várják, hogy hazaérjenek. Autóval járnak, hogy időt spóroljanak, és ne kelljen egymást elviselniük. Az autók elfoglalják a teret, reggel és este bűzös kipárolgásuk megüli a várost. „A város az, ahol az autók élnek” – jellemezte tömören egy kislány a modern metropoliszt.

A témához kapcsolódó írások:

• Janza Kata: “Mi nem növeljük a dugót”»

• Két keréken gyorsabb»

• Vezérigazgató dolce-vita robogón»

Az összeállítást készítették:

Mihalicz Csilla, Fejős Éva, Kégl Ágnes, Wlcsek Anna 


A témáról bővebbet a Nők Lapja október 12-én megjelenő 41-es számában olvashatsz!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top