2008-ban vállaljuk ezt a felelősséget!
Európa szerte egyre több civil és állami szervezet, egyesület és intézmény ismeri fel, hogy a közlekedésbiztonság nem kizárólag az utak és a KRESZ felügyeletével megbízott szervek feladata, hanem közös társadalmi felelősség. A Magyar Sörgyártók Szövetsége elsősorban a riasztó közúti baleseti statisztikák miatt négy éve rendezi meg JÓFEJ-nek, azaz Józan Felelős Járművezető-nek keresztelt kampányát. Az egész nyáron zajló rendezvények célja, hogy mindenkiben – legyen rutinos vagy kezdő járművezető – tudatosuljon az autóvezetés felelőssége. A kampányhoz – felismerve a probléma jelentőségét – az elmúlt években több társadalmi szervezet, hatóság és gazdasági társaság is csatlakozott. A széles összefogásban megvalósuló kezdeményezés egy sajnálatosan jól ismert jelenség, a buli utáni ittas vezetés veszélyeire figyelmezteti a fiatal korosztályt, hangsúlyozva egyúttal a felelős autóvezetés fontosságát.
2008. április 25-étől több Budapest nagyobb szórakozóhelyein és vidéki fesztiválokon találkoznak majd a fiatalok a szövetség figyelemfelkeltő akcióival. Szórakozóhelyeken a hoszteszek „Jófej” feliratú karkötőt adnak az autóval érkezőknek, amivel jelzik, hogy arra az estére a sofőrök felelősséget vállaltak a társaságért, azért hogy mindenkit épségben hazafuvaroznak. A sofőr természetesen vállalja, hogy nem iszik alkoholt az este alatt, amit távozáskor a hoszteszek ellenőriznek is. Felelős magatartásáért, az autózással és a kampánnyal kapcsolatos ajándékokat kap. Azokat, akik mégis alkoholt fogyasztottak, a hoszteszek megkérik, hogy ne üljenek volán mögé, figyelmeztetve őket arra, hogy nemcsak saját, de társaik testi épségét is kockára tennék.
A kampány részleteivel kapcsolatban a www.jofej.info.hu weboldal ad bővebb tájékoztatást.