A kivétel erősíti a szabályt
Soha vagy rendkívül nehezen megtérülő felára miatt mi általában nem szoktuk javasolni kisautókhoz az alacsony hengerűrtartalmú dízelmotorokat, de a Yaris-szal most kivételt teszünk. Több okunk is van rá.
A dízel a legfürgébb
A 90 lovas dízel már papíron is felüdülés a benzineshez képest. Azon nem csodálkozunk, hogy minden környezetben egy literrel kevesebbet eszik, mint a szintén nagyon étvágytalan benzines, viszont meglepő, hogy egy másodperccel előbbi éri el a százas tempót, és a 175 km/órás végsebesség sem jelent visszalépést.
Érzésre is jobb
Könnyű vele felvenni a városi tempót, de minden nehézség nélkül használhatjuk autópályán, és az országúti előzésekhez is van benne elég kraft.
A harmadik ok, hogy a Yarisénál kedvezőbb fogyasztást még szándékosan is csak ritkán sikerült előidéznünk korábban. A gyári értékek egészen elképesztőek, 90 lóerős dízelmotorja állítólag 3,6 literrel is beéri országúton, de városban sem fogy több 5,1 liternél.
Persze az igazán meggyőző az volt, amikor alig 4,8 literes átlag jött ki vegyes használatban, amiért egy métert sem gurultunk lassan, nem hajtottunk a megengedett sebességhatár alatt, sőt simán bevállaltunk vele előzéseket is. Stop-start rendszer ide vagy oda, ez bő két literrel jobb, mint a benzines volt. Elég meggyőző.
Ha érdekelnek a további érvek, kattints ide