Thaliában nagyhatalom voltunk
Kevés autó van, amelynek Magyarország nemzetközi szinten is jegyzett nagyfogyasztója.
A Renault Thalia pár évig ilyen volt. A bevezetés évében, 2001-ben 2500 autó eladását tervezte a Renault, amiből 6200 lett.
Egyszer még gyári mérnökök is érkeztek Törökországból, hogy a magyar vásárlók és márkakereskedések visszajelzéseit meghallgassák, mert hazánk volt a típus harmadik legnagyobb piaca.
Kívül új, alapjaiban a régi
Idővel az olcsó és nagy csomagterű Thalia csillaga itthon is lehanyatlott, több ráncfelvarrás után tavaly ősszel egy alaposabb frissítéssel próbálta formába hozni a Renault. A havi 150-170 autóból kiindulva nem is sikertelenül, a Thalia a Renault legnépszerűbb autója az első negyedévben a JATO Dynamics forgalomba helyezési adatai alapján.
Belülről nézve a Thalia alig változott a megújulással. A látványosan átszabott külsőn ez nem feltűnő, de az utastéren látszik, hogy itt átdolgozás történt, nem pedig modellváltás. A műszerfal és az ajtókárpit is a régi, az anyagok is maradtak olcsók, de nem siralmasak.
Négy felnőtt intim közelségbe kerül egymással, mert a belső tér elég szűk. Elöl szó sincs erről, a hátsó lábtéren ütközik ki, hogy a Thalia egy alapjaiban 1998-ban bemutatott kisautóra, a Clio Campusra épül. Talán gyerekeknek elég a hely hátul, de más kisautók sem sokkal nagyobbak.