nlc.hu
Aktuális
Jobb az olcsóbb, mint a drágább?

Jobb az olcsóbb, mint a drágább?

A Suzuki nagyon ráérzett valamire az SX4-gyel. A szabadidő-autós hangulatú kisautók azóta csak szaporodnak, az egyik nagy dobás épp a Kiáé. A belevaló Soulból a legolcsóbb több szempontból felülmúlja a puccosabbakat.

Eredeti darab

Jobb az olcsóbb, mint a drágább?Történelmi szerep jutott a Kia Soulnak. Nem ez a dél-koreai gyár első autója, amelyre jó ránézni (az talán a Sorento volt), viszont a Cee’dhez hasonló csinos, de rizikómentes formák után most először látunk tőlük valami egészen frisset.
A Kia Soul cool, fiatalos és minden ízében gigavagány. Kívülről még a mostani tesztben szereplő alapmodell is az. Nem kell rá sárkányos, versenycsíkos, tyúklábmintás dekormatrica vagy 18 collos felni, hogy megbámulják az utcán.
Belül viszont a kasztni eredetisége nyomokban sem érezhető. Nem a kemény és kevéssé igényes műanyagokkal van baj, hanem a sötétszürke szín lehangoló hegemóniájával.

Megfosztva a tarka műszerfali és ajtóbetétektől, megcsappan a vonzerő. Érdemes körülnézni a katalógusban, amely 19 oldalnyi külső és belső extrát ajánl a Soul feldobására.

Hol maradt a kalaptartó?

Jobb az olcsóbb, mint a drágább?Aki egy Kia-szalonban első látásra beleszeret az autóba és hazaviszi, azt a napi használatban több csalódás is éri, amire a mámoros pillanatokban nem számít.

Az első nagybevásárlásnál kibukik, mennyire apró a csomagtér. A szűk helyet részben ellensúlyozzák a padló alatt bevetésre váró, ügyesen elosztott fachok. Kalaptartó azonban egyáltalán nincs. Macerás mindig minden málhát magunkkal cigölni, nehogy beverjék érte az üveget.

 

 

Nagyvárosi lét

Egy nagyváros ideális terep a Soulnak, haladni és parkolni is élvezet vele. Más autókba átülve rögtön feltűnt, hogy a Kiában milyen jó tágra nyílott mind a négy ajtó, mennyire kényelmes a magas ülés be- és kiszálláskor, milyen jól átlátni belőle a forgalmat.

A forma annyiban követel kompromisszumot, hogy az előrenyúló tető miatt nehezen látni belőle a villanyrendőrt, ha a sor elején állunk.

Régen sikerült ennyire flottul és magától értetődően megállni az autónál alig nagyobb parkolóhelyeken. A szögletes kasztni pompásan áttekinthető és a Soul elég fordulékony. Ha azonban a feláras tolatókamera

126 lóerővel szerintünk jó eredmény 8,8 liter Budapesten, de lapozás után bátran vitatkozzanak velünk

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top