ADAC: szégyenben a Ford, feljövőben a Renault
Idén is közreadta segélynyújtási statisztikáját az ADAC. A legnagyobb német autóklub számai miatt főleg a Ford és a Renault feje fájhat.
A Fordnál a Galaxy és a második generációs Focus is a kategória három legrosszabbja között rekedt, a Ka, a Transit, az S-Max és a Mondeo egyenesen utolsó a szegmensében.
75,1 esettel az összértékelésben tökutolsó a korai, 2003-as Mégane II, de a Kangoo és az akkori Laguna neve mellett is pocsék számokat találni.
A Renault azonban igen sokat javult, a problémás a modellek beérésével és leváltásával felzárkózott a mezőnyhöz, már nincs mit szégyenkeznie az ADAC számai alapján.
Erősek a prémiummárkák
Német prémiummárkákhoz ritkán hívják az autóklub sárga angyalait. Az Audi az A2, az A3 és az A6 révén három elsőséget szerzett, a BMW több dobogós hely mellett az X3 és a 3-as Cabrio révén győz is. A Mercedes-Benz a C-osztállyal nyeri a középkategóriát, de más autóival is az élbolyban van. A Citroën a C4 Picassóval elért elsőségét hazai reklámokban is büszkén hirdeti.
Erős Jakab Dávid, az elfogulatlan
Világszerte több ügyfél-elégedettségi vizsgálat is van, közülük a J.D. Power – több országban publikált – elégedettségi mutatóit tartja mérvadónak az autóipar. A legenda szerint James David Power anno azzal emelkedett ki a közvélemény-kutatók közül, hogy nem szépített a megbízóra nézve kedvezőtlen eredményeken. A megrendelők egy idő után felfogták: nekik is érdekük, hogy ne csapják be magukat.
Lexus, Daihatsu: velük is a Toyota győz
Nagy-Britanniában a Lexus és az RX idén is maga mögé utasította a mezőnyt. Az idei németországi felmérésben némi meglepetés a Daihatsu elsősége a márkák között. A Toyotához tartozó kisautógyártó termékei nem kaphatóak itthon, egyedül a Sirion, Subaru Justy fedőnéven. A Daihatsut a márkaszervizek színvonala és az autók csekély fenntartási költsége emelte a többi márka fölé.
Érdekel, hogy a Te autód mennyire hajlamos a meghibásodásra? Kattints ide, és megtudod!