„Azt kérdeztük magunktól, hogy milyen arcot adhatnánk a vírusnak. Ez az arc azonban semmiképpen sem lehetett kedves” – idézi a Magyar Távirati Iroda Dirk Silz reklámszakembert, „Az AIDS tömeggyilkos” elnevezésű kampányt kigondoló Das Commitee reklámcég kreatív igazgatóját. „A kampány célja, hogy felrázzuk az embereket, és, hogy újra a középpontba állítsuk az AIDS problémáját, illetve visszaszorítsuk a védekezés nélküli szexuális együttlétek egyre növekvő számát” – tette hozzá a reklámszakember.
A hirdetésben egy védekezés nélküli szexuális együttlét elmosódott képsorai láthatók, csupán a film legvégén ismerhető fel Hitler arca. A kisfilmet „Az AIDS tömeggyilkos” felirat zárja. A reklámot a német televíziók és mozik vetítik majd, de elérhető a www.aids-is-a-mass-murder.com internetes oldalon is.
A Joszif Sztálin és Szaddám Huszein hasonmásainak plakátjait is felvonultató kampány, a Regenbogen (Szivárvány) nevű AIDS-szervezet együttműködésével készült el. A világszerte eddig 30 millió ember halálát okozó betegség naponta mintegy hatezer emberrel végez – derül ki a figyelemfelkeltő akcióból. A második világháborúban körülbelül 60 millió ember lelte halálát – hangsúlyozták összehasonlításképpen a készítők. A reklámot bírálók ugyanakkor úgy gondolják, hogy a kampányfilm megbélyegzi a HIV-vírussal fertőzött embereket.