nlc.hu
Aktuális
Hogyan spóroljunk a téli gumin?

Hogyan spóroljunk a téli gumin?

Kolbászban, papír zsebkendőben és autógumiban is van sokféle márka, erősen különböző összegekért. Körülnéztünk a piacon, szinte egy árban kapni tesztgyőztes és kevésbé neves portékát. Segítünk eligazodni és spórolni a téli gumik világában.

Kell-e téli gumi?

Ha valaki garantálja, hogy nem lesz csapadék, pára, ér, pláne hó és jég, akkor maradhatna a nyári, de az élet nem ilyen egyszerű. A téli abroncs mintája és anyaga egészen más, mint a nyárié. A futófelületben lévő lamellák segítik az öntisztulást hóban és karomként kapaszkodnak az útba. A lágyabb gumikeverék akkor is megőrzi jó tapadását, amikor a magasabb hőmérsékletre tervezett nyári megmerevedik, mintha műanyagból volna.

A biztonság pénzbe kerül. Biztonsági öv, légzsák, ABS, övfeszítő nélkül is olcsóbb volna az autó, de ezt mifelénk nem kockáztatják meg a törvényalkotók és az autógyárak. Egy nyári és egy téli garnitúrát cserélgetve a többletköltség elenyésző, mert mindkettő tovább tart.

Hány téli gumit vegyek?

Hogyan spóroljunk a téli gumin?Lehetőleg négyet, mert ha csak az egyik keréken rosszabbul tapadó abroncs van, az fogja meghatározni autónk viselkedését. A leggyengébb láncszem, ugye. Ha csak kettőre van pénz, akkor inkább a hátsó kerekekre tegyük őket, hiába hajt elöl a legtöbb mai autó.

Jobb elakadni vagy el sem indulni, mint kifarolva a szembe jövő Kamaz alá perdülni a hátsó nyári gumikkal. Ha a kocsi hátulja tör ki, az zárt pályán igen szórakoztató, de közúton veszélyes. Tehát négyet érdemes venni, és inkább a legolcsóbb télit, mint semmilyet.


Megéri a drágább?

Kevésbé ismert és méltán híres gumimárkák termékei között többéves használatra vetítve minimális a különbség.

Darabonként 11 illetve 16 ezer forintos gumikkal a köztük lévő húszezer forintot négy évre elosztva havi 417 forint a többletköltség. Arról nem beszélve, hogy a nevesebb abroncs talán hosszabb ideig is bírja.

Ezek azonban csak irányok, a legutóbbi ADAC téligumiteszt is bebizonyította, hogy a jutányos portékák között is akadnak igen nívósak. Viszont az is tény, hogy a prémium gumimárkák rendszeresen jó eredményt érnek el, ezúttal is a legjobbak között végeztek.


Újrafutózott esetleg használt gumit?

Egyiket sem javasoljuk, hiába tűnnek olcsóbbnak. 7-9 ezer forintért már kapni új téli abroncsot, ha elosztjuk az egy garnitúrán elérhető megtakarítást 4-5 éves használatra, havonta pár száz forintos különbség jön ki. Az autózással járó többi kiadás mellett aligha számít, hogy havonta 357 forinttal több vagy kevesebb van-e a családi kasszában, viszont egy előélettől mentes, garantáltan új, nem sérült gumira bízzuk az életünket.

Ha érdekel, mikor érdemes váltani és persze mennyit lehet spórolni, kattints ide!

 

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top