Megirigyelve a világ különleges taxijait, itthon is találkozhatunk már egy-egy izgalmas modellel. Egyesek zöld Passatokkal villantanak, mások elektronikus újságot vetnek be az utasok kényelmének érdekében. Emellett hallani a bulikra hangoló karaoke taxiról, illetve a legendás Londontaxiból is üzemel már egy példány.
Londontaxi – Fairway Driver
Utóbbi jármű élete annyira kalandos, hogy önmagában megérne egy egész estés mozifilmet. Röviden összefoglalva: kiment, megvette a legszimpibb Austin FX4, alias Fairwayt, hazagurult vele beszerezte a szükséges papírokat és felújította (ez önmagában 16 hónap volt) és azóta vígan hajtja.
A felújítás nem volt éppen gyerekjáték az ajtók alja teljesen szét volt rohadva, a díszléc takarásában a küszöb még ezeknél is rosszabb állapotban volt. A sárvédők itt-ott igen hiányosak voltak, az angol mesterek néhol 3-4 kiló gittet sem sajnáltak ennek elfedésére. A tető a szabadjelző alatt kissé oszlásnak indult, és végül magát a jelzőt is ki kellett cserélni egy újra.
Belül sem volt rózsás a helyzet. Az egérrágta műszerfalat is ki kellett venni, de a középkonzol állapota sem volt makulátlan. Az már csak hab volt a tortán, hogy a taxióra befogadására a tetőkonzolt is ki kellett szélesíteni.
A jobbkormányos taxi tulajdonosa mást nem szívesen enged a volán mögé, élete munkája nyugszik a járgányban. Viszont a féltve őrzött különleges autó új kihívást is hozott számára. Az Angliában 2007 óta futó TX4 modellek (a Fairway utóda) európai képviselői ugyanis rajta keresztül szeretnének betörni a magyar piacra balkormányos autójukkal.
TX4 – Londontaxit a magyaroknak is
A TX4-est is az LTI (London Taxi International) gyártotta, 2,5 literes dízelmotor zörög benne, és a kényelmi szempontoknak még jobban megfelel, mint a legendás előd. Volt szerencsém megismerkedni egy, a német piacra tervezett, jellegzetes bézs színű példánnyal, sőt, ezt egy rövid tesztút erejéig vezettem is.
Csörög, zörög, alig megy, de iszonyat jól fordul és tele van okos, taxispecifikus extrával. Az utasok csak az autó hátsó részén ülhetnek, az anyósülés pozíció ugyanis a csomagoké. Kiemelt extra a kényelmes angol sofőrök számára beépített madzag, amivel beránthatják az ajtót. Egy igazi angol sofőr nem száll ki az utas kedvéért, egy igazi angol utas pedig nem csukja be az ajtót, ha nem volt megelégedve a kiszolgálással.
Annak ellenére, hogy csak hátul van hely az utasoknak, nem lesz kevesebb a szállítható személyek létszáma, a menetiránnyal szemben ugyanis két lehajtható ülés is van. Ezek az ülések kifordíthatóak a könnyebb bejutás érdekében.
Csak nőknek
Dubaiban biztonsági okai voltak a különleges taxik csatasorba állításának. A rózsaszín tetővel megjelölt járgányokat női sofőrök irányítják, és csak nőket, illetve gyerekeket fuvaroznak.
A Dubai szállítási vállalat, az RTA azért vetette be az új típusú autókat, mert komoly igény jelentkezett a női sofőrökre, miután a hölgyek – főleg este – nem akartak férfi vezetővel utazni. Pedig az arab férfiak állítólag nagyon tudnak szeretni, legalábbis több hazai playmate erre esküszik.
Bulitaxi
A Colorado állambeli Aspenben inthető le az Ultimate taxi. Igen nehéz lestoppolni Jon Barnes különös taxiját, mivel a buliszoba kinézetű taxira nagyon sokan utaznak.
Amikor Barnes átalakította taxiját, felszerelte többek közt különböző lézerfényekkel, stroboszkóppal, gömbtükörrel, füstgéppel és gyilkos hangerejű, 900 wattos hifivel. A zenei élvezetet tovább gyarapítva beépített taxijába egy Yamaha szintetizátort és egy dobgépet. Ezenfelül digitális fényképezőgépet, digitális kamerát, laptopot és színes nyomtatót is rendszeresített autójában.
Nem hiába költött taxija csinosítására az aspeni férfi, szép számmal akadnak jelentkezők a különleges utazásra. Emellett olyan hírességek is megfordultak már Barnes taxijában, mint Kevin Costner, Michael Douglas és Clint Eastwood.