nlc.hu
Aktuális
Rendszámfigyelés az M0-son

Rendszámfigyelés az M0-son

Forgalmi dugó előrejelző rendszert vezettek be az M0-s körgyűrűhöz kapcsolódóan. Az elektronikus táblák segíthetnek menekülni.

Élesben működik a Budapest Mikroelektronika Zrt. az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-vel közösen kifejlesztett Várható Utazási időket Kijelző (VUK) rendszere. Még augusztusban mutattuk be az akkor még tesztüzemű elektronikus táblarendszert, amely segíthet elkerülni, hogy órákat kelljen dugóban állni az M0-son.

A VUK folyamatos és percre pontos tájékoztatást nyújt az M1, M7 autópályákról az M0 déli szakaszára ráhajtani szándékozó járművezetőknek arról, hogy Diósd, a 6-os út, illetve Csepel a pillanatnyilag mért forgalmi helyzetben hány perc alatt érhetők el.

A rendszer a járműfolyamban részt vevő járművek rendszámait olvassa le négy mérőponton és megfelelő matematikai algoritmussal számítja ki az adott sáv haladási átlagsebességét. Aggódni nem kell, a rendszer nem tartja meg a rendszámokat, így a felmerülő gyorshajtást ez alapján nem szankcionálják.

A négy kijelző tábla az M0-s az M1-estől M5-ös felé vezető szakasza előtt, a rávezető utakon vannak. Olyan helyekre telepítették őket, ahol a járművezetők még döntési helyzetben vannak, és ha indokolt alternatív útvonalat tudnak választani. Pl. ha a kijelző balesetről vagy túl hosszú menetidőről tudósít.

Persze a táblák információinak használatához tapasztalat is kell, hiszen önmagukban keveset mondanak a számok. Egyet mi is elárulunk, az M1 irányából pl. a Csepel – Szigetszentmiklósi elágazást átlagosan 15-18 perc alatt lehet elérni. Ugyanakkor épp ezért, ha váratlan esemény történik, akkor már nem számokat írnak ki, hanem szöveges információt: pl. 10-es km-nél baleset történt.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top