nlc.hu
Aktuális
Légzsák a biztonsági övben

Légzsák a biztonsági övben

Számos koncepció után elkészült a sorozatgyártású övlégzsák. A Ford elsőként a jövő évi Ford Explorerbe szereli be.

Komoly áttörést hozott a gépjárművek biztonsága tekintetében a légzsák megjelenése. Mára az első légzsákok mellett az oldal-, a fej- és a térdlégzsákok sem keltenek feltűnést. Bár 9-10 légzsák beszerelése sem meglepő egy-egy autóba, még nincs vége a sornak. A jövőben a motorháztetőbe és a biztonsági övekbe is ilyen elemek kerülnek majd. A Mercedes-Benz ESF tanulmányautója megmutatta, merre tart a technika, a Ford viszont már a szériagyártásra készül.
Légzsák a biztonsági övben
Az amerikai autógyár bejelentette, hogy a világon elsőként sorozatgyártásban kínálják majd az övlégzsákot. A jövő évben piacra kerülő Explorer szabadidő-autóba kerül elsőként, utána pedig a Ford többi modelljébe is feltűnik.

Természetesen a hátsó üléseknél vetik be az 1998 óta fejlesztett övlégzsákot, hiszen az első üléseknél már megoldott a légzsákok beépítése. Bár minden méretű ember számára fokozott biztonságot jelent az eszköz használata, igazán a gyerekek és idősek számára fontos, mivel őnáluk nagyobb a veszélye a balesetben a nyak, a mellkas és a fejsérülésnek.

A Ford tájékoztatása szerint a mindössze 40 milliszekundum alatt nyíló légzsák használata hátránnyal nem jár, a gyerekülések is ugyanúgy beköthetők vele. A kutatás során azok, akik kipróbálták az új eszközt 90 százalékuk jobb vagy ugyanolyan kényelmesnek ítélte, mint a hagyományos övet, puhábbnak, párnázottabbnak érezték.

Mindez nem önigazolás, ugyanis egy amerikai biztonságtechnikai intézet kutatása szerint az öv kényelme jelentősen javítja az övhasználat hajlandóságát az emberek körében.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top