Az Intel megbízásából készült amerikai felmérés szerint erősen zavarban vannak a szülők, ha iskoláskorú gyermekük a matematika vagy más tudományos ismereteket követelő házi feladat megoldásához kér segítséget. Sokan inkább beszélgetnének a drogozás veszélyeiről, mint hogy számolni kelljen.
A kutatás szerint tízből kilenc szülő úgy érzi, az USA háttérbe szorult más nemzetekkel szemben, már ami a lakosság matematikai és tudományos ismereteit illeti. A hiányosságok ellenére a válaszadók 98 százaléka úgy véli, ezen ismeretek megléte alapvető fontosságú az ország jövője szempontjából.
A vizsgálat szerint a szülők szeretnének a gyermek iskolai képzésében részt vállalni: 91 százalék úgy érzi, hogy a gyermek sikereihez a szülő segítsége nélkülözhetetlen, míg 89 százalék úgy véli, ha megérteti a gyerekkel a tudományos ismeretek elsajátításának fontosságát és hasznosságát, az növelné annak érdeklődését és javítaná a teljesítményét.
A matematika-oktatás fontosságának felismerése ellenére, a szülők kényelmetlenül érzik magukat, ha gyermekükkel erről a tárgyról kell beszélniük. A felnőttek 53 százaléka ugyanis – saját állítása szerint – zavarba jön, ha mateklecke megírásához gyermeke segítséget kér. Ezeknek mintegy negyede saját ismereteinek hiányával magyarázza, hogy nem tud kielégítően segíteni. További mintegy negyedük pedig azt kívánja, bár lenne valami egészen egyszerű és gyors megoldás arra, hogy felfrissítse saját, iskolásként megszerzett tudományos ismereteit…