
Ezért az elmúlt héten a nézettségi lista csúcsragadozója megint a Csillag születik volt, többen nézték, mint az összes többi csatorna műsorát összesen. Nem csoda: ez a vetélkedő egy családi program, mindenki leülhet elé, lehet drukkolni, azonosulni vagy épp finnyogni, de alapvetően az, ami – egy laza szombat esti otthoni program.
Ahogy a Barátok közt is ott van az összetevők között: se kólát, se kormányt, se kolbászt nem tart ilyen sokáig a kedvencek közt a magyar nép, de Berényiék a harmatos színészi játék és a műanyag élethelyzetek ellenére is jól vannak összerakva: 523.140 korcsoportos női néző kíváncsi rájuk. De a vasárnap esti film is tuti befutó: igenis, a nyúlós őszi vasárnap este, egy kockás pléd alá bújva, a füles fotelből az ember egy rendes filmet akar megnézni, ennyi a történet, nem kell cifrázni. Ez most a Batman: Kezdődik volt, épp csak lemaradva a Fókusztól, szintén jól példázva, hogy mire használjuk szívünk szerint a tévét: az RTL-es Híradót, annak minden politikai és közúti véres jelenetével együtt jó százötvenezerrel kevesebb nő nézte, mint ugyanaznap a bulvárhíreket. Ezért lett a Fókusz harmadik, a Híradó meg épp tízedik.
A recept része még a taktikai celeb-elhelyezéssel operáló Vacsoracsata az ötödik, és a szürreális Benkő a hatodik helyen. Egyik sem egy szomorkodós vagy mély műsor, mondom, nem erre való a tévé. Sőt, minden drámája ellenére a hetedik helyezett, majdnem 37%-os nézettséget elérő Vészhelyzet is inkább könnyű (de, a fentiekkel ellentétben, jó minőségű) alapanyag a nézettségi boszorkánykonyhán.
A tv2 először a nyolcadik helyen jut szóhoz, 353.401 nő nézte a Naplót (és lám, itt sincs nyoma a Tényeknek), majd jön House, közel 345.000 hölgy figyelmével kitüntetve. A top10 most is 8:2-re az RTL-é lett.

Mi kell akkor a népszerűséghez? Fogjuk meg a családokat, vegyünk minőségi sorozatokat, mellőzzük a fölösleges drámát, ne kezeljük le a nézőt, hanyagoljuk a belterjes megoldásokat, fix időpontban adjuk a megszokott műsorokat, legyen mindig rendes, vasárnap esti mozifilmünk… és még ezer dolog. De itt és most már ezekkel is tönkreveri az RTL a tv2-t.