Kívül jóval nagyobb autó a J Astra a H-nál, az ötajtós 17 centivel hosszabb, tengelytávja 71 millimétert nyúlt. Az Astra alapjaiban új autó, a GM Delta nevű, friss fejlesztésű padlólemezén áll, amelyre a Chevrolet Cruze és a Volt, illetve az Opel Ampera is épül. Ennek eredménye az elöl 56, hátul 70 milliméterrel nagyobb nyomtáv, ami a szélesebb terpesz miatt nagyon jót tesz az úttartásnak.
Csak kívül nőtt sokat
A 4,42 méteres, a Golfnál 22 centivel hosszabb autó belül gyakorlatilag akkora, mint eddig, nem érezni a növekedést. 10 centi eleve kellett az orr deformációs zónájához a gyalogosvédelmi előírások szigorítása miatt, a csomagtér pedig egész kicsit szűkebb is lett, mert a bő hátsó lábtér fontosabb volt.
Nem nagyon tágasabb, de sokkal menőbb az eddiginél az új Astra. Beültünk, és elámultunk: a megnyerő hanggal becsapódó ajtó mögött gyakorlatilag az Insignia műszerfalát látjuk viszont, hasonlóan szép műanyagokból.
Rengeteg a kapcsoló középen, a több tucatnyi gomb kiismerésére rá kell szánni pár percet. Itt van a sebességkorlátozásokat és az előzni tilos táblákat felismerő Opel-szem kapcsolója, a kormányfűtésé, ami a Corsa D-vel érkezett meg a luxusautók közül a megfizethető modellekbe.
Felárért elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás
Fent állítható az elődhöz is rendelhető elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás Sport vagy kényelmesebb Tour állásba, ha valaki okosabbnak gondolja magát a rendszernél, amely másodpercenként százszor képes módosítani a csillapítási karakterisztikát a vezetési stílus és más paraméterek függvényében.
Ha érdekelnek az árak is, kattints!