Jó hír: az ADAC legutóbbi gumitesztjében a kipróbált téli abroncsok két harmada kedvezően szerepelt, ajánlott vagy különösen ajánlott minősítésben részesült. Még jobb, hogy nemcsak a prémiummárkák szerepeltek jól, a legjobb eredményt elérők között is akad közepes árfekvésű portéka. Ezt bizonyítja 205/55 R16 méretben a Hankook Icebear W440 sikere, amely Dunaújvárosban készül.
Elgondolkodtató viszont, hogy a nálunk szinte ismeretlen, részben távol-keleti gyártók mellett neves gumikonszernek másodmárkái is csapnivaló teljesítményt nyújthatnak.
A hazánkban fontos 185/60 R14-es méretkategóriában a nem ajánlottak közé került a Goodyearhez tartozó olcsó márka, a Sava abroncsa, míg a házon belüli prémiumtermék, az Ultra Grip generációi aratnak a különféle teszteken.
A kudarc okai
Gumitesztekben a kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó abroncsok szoktak az élen végezni, a kirívó gyengeségek megbosszulják magukat. 14 collos méretben a Marangoni és a Sava például azért végzett ennyire hátul, mert nedves úton katasztrofális eredményt értek el, míg hóban egész jók.
A 205/55 R16-os gumik között a Firestone vesztét a havon mutatott számos hiányossága okozta, a Kenda és a Goodride pedig nedves úton nem felelt meg az elvárásoknak.
Mint mindig: nem az ár számít, hanem az ár/érték viszony
A 14-es abroncsok között a teszt győztese a Vredestein Snowtrac 3, a nagyobb méretben Conti WinterContact TS 830 bizonyult a legjobbnak az ADAC-nál.
Mivel erősen különböző árú abroncsok képesek egymáshoz közeli eredményt elérni és az alacsonyabb árfekvésű gumik között is találni jókat, az ADAC azt tanácsolja, hogy ne csupán a vételárra, hanem a termék ár/érték arányára ügyeljünk.