Aktuális

1 Doktor House = 2 Kovács Áron

Az őszi műsorrend indulása óta nem volt még ilyen: már csak Doktor Housenak szavaztak bizalmat a tv2 műsorai közül. A 18-49 év közötti, tévénéző hölgyek távirányító-kezelési döntései alapján összeállított top10-ben 9:1-re nyert az RTL Klub a 46. héten.

1 Doktor House = 2 Kovács ÁronUgyanakkor, és ezt most felállva, konfettit dobálva írom, lendületben a „ne mindig a Barátok közt legyen a legnézettebb műsor” fedőnevű projekt! A Csillag születik már hetek óta trónol az első helyen, ahol korábban a szappanoperának volt bérlete: a tehetségkutatót 51,7% nézte. Most viszont a második hely sem Berényiéké, hanem – és kérem, ezt ne vegyék személyes bírálatnak azok, akik ezt a műsort nézték – Vin Diesel legbugyutább, legrosszabbul megírt, eljátszott és rendezett filmje, a Gorilla bácsi vitte el az ezüstérmet, a hagyományosan erős vasárnap esti mozitól is meglepő, 48,83%-os nézettséggel. Csak a harmadik helyre volt elég annak bemutatása, hogy Claudia miként dolgozza Valter árulását.

Itt ékelődik be az egyetlen tv2-s program, az utolsó mohikán, House doki, akinek nincs miért szégyenkeznie: a 41,13%-os nézettség szép eredmény. Mögötte a Cobra 11, a korcsoportos női nézőknél stabil 370.000 körüli nézettségre beálló pucér lantos; Híradó, Fókusz, a reaktivált Széf, és a tízedik helyen álló Dominó Nap – mind RTL.

1 Doktor House = 2 Kovács ÁronMost pedig kérem, a statisztikusok takarják el a fejüket, tudománytalan dolgot fogok művelni: összehasonlítom az almát a körtével. Mert mennyit ér egy House? Közel kétszer annyit, mint az Áll az alku (415.868 néző versus 218.516) – azaz a táskanyitogatás gazdaságilag is igen gyenge, egy-egy House-epizód megvásárlása ugyanis nyilván nem kerül kétszer annyiba, mint az Alku saját gyártású részei. De főleg nem éri meg a Hal a tortán heti legjobb részével is csak 223.769 nézőt elérve küszködni, ha majdnem ugyanezt, 213.755 nézőt tudja a vasárnap délutáni, Piedone Afrikában című, konkrétan húsz forintba kerülő film. Végül pedig a sztárgázsikkal forgatott Legyen Ön is milliomos Fábry műsorvezetésével sem túl költséghatékony. 232.921 női nézőt (és alig 27%-os nézettséget) hoz ez a vontatott, a korábbi, izgalmas vetélkedőre alig hasonlító celebműsor – míg a csupán a fellépő fiatalokat, egy mikrofont és egy fűtött termet igénylő Showder Klub harminchatezerrel több nézőt vonz, 40%-os közönségaránnyal!

Tuti, hogy nem csak én osztok-szorzok, de a tévéknél is hetek óta megy a fejvakarás, hogy mit dobjanak ki, mit rakjanak be… nagy változások jönnek januártól, az biztos.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top