Korábban is írtunk arról, hogy elsősorban a szilárdrészecske-emissziós korlátok szigorítása miatt drágulni fognak a dízel személyautók. Ez az idő egyre közeledik, mert 2011. január elsejétől minden hazánkban forgalomba helyezett autónak Euro-5-ös motorral kell rendelkeznie.
Elvben ettől a naptól fogva csak olyan személyautó kaphat rendszámot Magyarországon, amely megfelel a – 2005-ben bevezetett Euro-4-nél – szigorúbb szabvány károsanyag-kibocsátási határértékeinek.
Balczer Gábor, a FIAT márkamenedzsere a várható drágulást mintegy 200-250 ezer forintra tette, többek között a részecskeszűrő felszerelése miatt, amely nélkül az Euro-5 normát képtelenek betartani a dízelmotorok. A szakemberrel a Punto Evo bemutatóján beszélgettünk a témáról.
Jelenleg a részecskeszűrő felára például alacsonyabb ennél, de a határértékek betartásához jobb koromcsapdára van szükség, továbbá több nemesfémre a katalizátorban, ami szintén drágítja a kipufogógáz-utánkezelést.