Aktuális

Bekeményít a BMW Z4

Új csúcsmodell készült a BMW roadsteréből. A sportos külsővel szerelt, S utónévvel ellátott modell erősebb, s így gyorsabb is mint korábban.

Egyelőre nincs hír róla, hogy elődjéhez  hasonlóan M-es változat készülne az új BMW Z4-ből, de a most elkészült új csúcsváltozat beillene annak. Bár a januári Detroiti Autószalonon bemutatásra kerülő Z4 sDrive35is nevében csak az s jelzéssel több, mint a korábbi legerősebb Z4, a karosszéria alatt komoly változások történtek.

Új szívórendszert kapott a motor, illetve nagyobb a turbónyomás is. A 3,0 literes duplaturbós motor teljesítménye így a korábbi 306 helyett 340 lóerő. A módosítások nyomán a hathengeres blokk maximális nyomatéka 400-ról 450 newtonméterre emelkedett, normál használat mellett.

Ugyanakkor az új motorvezérlés overboost funkcióval is rendelkezik, így padlógáznál rövid időre még magasabb turbónyomás lehetséges, amely 500 Nm nyomatékot eredményez. Nem meglepő, hogy a korábbi 5,2 helyett már 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót a Z4. Végsebessége továbbra is elektronikusan korlátozott 250 km/óra.

Ebben a gyorsulási értékben persze az is szerepet játszik, hogy a hétfokozatú, duplakuplugos automata váltót rajtautomatikával is ellátták. Persze nemcsak tudásában közelít az M GmbH modelljeihez a Z4 új variánsa, de látványban is. A sDrive35is ugyanis szériában kapja az M-es csomagot. Az egyedi karosszériaelemeken túl 18 colos könnyűfém felnik és elektromos vezérlésű lengéscsillapítók is járnak a sportkocsihoz.

A nyitható fémtetős modell új sportváltozata 2010 tavaszán kerül a kereskedésekbe.

 

 

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top