nlc.hu
Aktuális
A bloggerek szebben írnak?

A bloggerek szebben írnak?

Egy brit felmérés eredményei szerint azok a gyerekek, akik aktívan használják a különböző digitális kommunikációs felületeket, biztosabbnak érzik íráskészségüket, mint azok a társaik, akik az infokommunikációs eszközöket alig, vagy egyáltalán nem használják.

A brit National Literacy Trust megbízásából készült kutatás szerint a 3000, kilenc és tizenhat év közötti iskolás 82 százaléka ír – legalább havi rendszerességgel – sms-t, 73 százalékuk használ azonnali üzenetküldő programokat, és 24 százalékuk vezet blogot. Ők, az infokommunikációs felületek használatában jártas, digitális írástudó fiatalok azok, akik saját íráskészségüket illetően magabiztosabbaknak érzik magukat, mint társaik.

A kutatás szerint jónak vagy nagyon jónak minősítette saját íráskészségét azon diákok 47 százaléka, akik nem írnak blogot, és nem használják a közösségi oldalakat. Ezzel szemben a közösségi oldalak rendszeres használóinak 56, a blogolók 61 százaléka nyilatkozott legalább ilyen magabiztosan képességeiről.

A National Literacy Trust vezetője, Jonathan Douglas pozitívumként értékelte az eredményeket. Véleménye szerint a diákok digitális kommunikációs formák iránti érdeklődésüknek és lelkesedésüknek köszönhetően jó esély van rá, hogy az írás-olvasás más felületei iránt is nagyobb figyelmet tanúsítsanak.

Douglas egyszersmind elutasította azokat a kritikákat, amelyek szerint a modern digitális kommunikáció során használt, nyelvtani vagy nyelvhelyességi szempontból nem helyes kifejezések terjedése a fiatalok kifejezőkészségének hanyatlásához vezet. A szakértő szerint, ahogy a többség el tudja dönteni, hogy egy hivatalos levél végén az “Üdvözlettel” vagy a “Szeretettel”-e a helyes kifejezés, ugyanúgy meg tudják tanulni a fiatalok, hogy az egyes kommunikációs helyzetekben az online megszokottól eltérő szóhasználat szükséges.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top