A MasterCard megbízásából, több mint tízezer fő megkérdezésével készült felmérés eredményei szerint a kikapcsolódás jellegű étkezés és a szórakozás lesz az a két terület, amire a globális gazdasági helyzet alakulásától függetlenül, változatlanul költeni kívánnak az ázsiai, afrikai és közel-keleti régióban élők 2010 első hat hónapjában. A 24 vizsgált ország közül 16 esetében ugyanis a nem alapvető kiadások közül az éttermi étkezés és a szórakozás volt az, amelyre elsődlegesen hajlandóak pénzt áldozni a lakosok. A válaszok szerint ez az állítás egyaránt igaz az ausztrál, kínai, indiai, thai és egyiptomi megkérdezettekre, míg az afrikai lakosok esetében az első három tervezett kiadás között szerepel.
A MasterCard szakértőinek véleménye szerint a kutatás adatai arra utalnak, hogy 2010 elején erősödhet a fogyasztás mértéke a vizsgált piacokon. Ezt az álláspontot támasztja alá, hogy a megkérdezettek továbbra is költeni terveznek olyan nem létszükségleti cikkekre, mint a divatos ruhák és ruházati kiegészítők.
A felmérés szerint az afrikai országokban a többség, elsődleges tetszés szerinti kiadásként otthonuk renoválására tervez költeni a jövő év elején. A válság ellenére mindemellett a Közel-keleten és Afrikában élők nem tervezik csökkenteni a gyerekek magánóráira és iskolán kívüli elfoglaltságaira szánt kiadásokat. Az ázsiai csendes-óceáni térségben élők pedig a fitness és wellnes kiadásaikat szándékoznak a legkevésbé visszafogni.