Elszabadult árfolyam, bizonytalan megélhetés
Szigorított hitelfeltételekkel kiszorított ügyfelek, 320 forintot nyaldosó euróárfolyam, bizalomvesztett, munkahelyüket féltő magánvásárlók, beruházásokat elhalasztó cégek: 2009-ben túl sok minden jött össze, ami visszaveti az autóeladásokat.
Nem sokat segítettek a megújuló volumenmodellek sem, például a Renault Mégane, a VW Polo vagy Toyota Verso. Gyakorlatilag az összes márka rettenetes évet zár, amely a nulla vagy ahhoz közeli indulórészletű és 120 havi futamidős hitelekkel csinálta a darabszámokat. Név nélkül ilyen a Chevrolet, a Skoda és a Suzuki.
Swift és társai: összeomlás után
Bár minden szegmensben esett a piac, a nullaindulós, tízéves kölcsönök eltűnésével a kiskategória egyenesen összeomlott, például a korábban Swiftre vagy Fabiára befizetők tömegesen kiestek az új autót vásárolni képes körből. A kiskategória élén nem is a hazai autópiac szinte örök elsője, a Swift áll, hanem az SX4, mögötte a Ford Fiesta.
A Ford megelőzte a Suzukit és az Opelt
A Ford kisebb visszaeséssel megúszta, mint konkurensei, ezért a könnyű haszonjárműveket is beleszámítva messze a legnépszerűbb márka 2009-ben itthon. A személyautók között a Suzuki vezet, a JATO forgalomba helyezési adatai alapján 7954 vs. 7777 autóval. Az Opel a harmadik, 6581 regisztrált autóval.
A Mondeo pár darabbal marad csak el a Passat mögött, a Focus, amelyből idén 700, jövőre 800 rendőrautót ad át a cég, messze a legnépszerűbb kompakt autó, a Ranger pedig a pickupok között áll igen jól.
A Ford részben a nagy engedményeknek köszönhetően a flottapiac vezető márkája, a céges értékesítés a magánvásárlók visszaszorulásával meghatározóvá vált.
Bizonyos jelek arra utalnak, hogy többen vesznek autót egy év múlva. De mitől lenne több pénzünk? Minden kiderül, ha kattintasz!