Kis vagy kompakt autó?
Apróbb modellfrissítésen esett át a Suzuki SX4. Sok módosításra nemigen volt szükség, mert koncepcióját nézve az SX4-gyel a Suzuki megelőzte korát: a három évvel későbbi Toyota Urban Cruiser pont ilyen autó, a Nissan most mutatta be a Juke-ot, a GM pedig még mindig csak fejleszti a maga konkurensét.
Közkeletű tévedés az SX4-et kompakt autónak hinni, a Suzuki is ráerősít a Swiftnél tényleg nagyobb autó szerepére. Az alsó középkategóriás mezőnyhöz viszonyítva az SX4 menthetetlen helyzetben volna, annyival kényelmetlenebb és szűkebb mondjuk egy 308-asnál.
Maradjunk inkább a kiskocsik között, ahol az SX4 270 literes csomagtartója már nem nevetséges, hanem közel átlagos méretű, a második sor tágasságával egyenesen kiemelkedik az autó.
Városban nagyon él
Az SX4 így is fapados, a kerekek felől vizes úton harsog a gumizaj, a motor a jól áttételezett, ésszerűen hosszú ötödik fokozat ellenére is lehetne halkabb autópályán.
Érezni, hogy ez a Suzuki is városi autó, mint a Swift, a Splash vagy a májusra várt Alto. A nagyvárosi dzsungelharcban az SX4 adottságai majdnem tökéletesek.
Terepen is boldogul
Ha az irtózatosan vaskos első tetőoszlop nem rontaná a kilátást, optimális lehetne, így viszont egy kafferbivaly is elbújhat a holtterében.
A terepes verzió 19 centis hasmagassága kifogott ugyan az emelőn, de ennél fontosabb, hogy könnyű járdára állni az autóval és nem veri oda az orrát a legotrombább fekvőrendőrön sem.
A rövid autóval könnyű parkolni, a magas ülésből jól kilátni előre, és a tesztelt verzió összkerékhajtása az idei havas télben csodálatos volt, igazi áldás annak, aki meredek utcákban jár haza.
Még több érdekességért feltétlenül kattints!