Adódnak olyan vacsorák, amikor a paprikakaramellel megbolondított kacsamájpüré, a fekete trombitagomba leves vagy a mazsolás búzakásával körített báránycsülök is mellékszereplő. Nemrég így alakult, mert az ültetési rend szeszélyéből pont a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója mellé kerültünk egy rendezvényen.
Hiszashi Takeucsi úr, vagy angolos írásmóddal Hisashi Takeuchi a japán menedzserek zömével szemben kitűnően tud angolul, így az Autó-Piacnál dolgozó Lővei Gergely kollégámmal őt faggattuk a fogások elköltése előtt, közben és után.
Szóba került az Alto bevezetése és árazása is, mert nagyon olcsón kell gyártani Indiában ahhoz, hogy minimum 5000 kilométernyi szállítás után kevesebbe kerüljön a helyben gyártott és itthon messze a nyugati ára alatt kínált Splashnél.
Úgy tűnik, az indiai bérszínvonal ezt is lehetővé teszi, helyesebben nem a fizetések önmagukban.
Indiában a Maruti Suzukinál tavaly – 27 százalékos növekedéssel – 966 069 jármű készült, idén szinte biztosan átlépik az egymilliós határt.
4,4 literes átlagfogyasztást ígér a gyár
Ez olyan nagyságrend, ami alaposan lenyomja az egy darabra jutó árakat, ezért hozzánk sem egy irreálisan drága Alto érkezik.
Az autó megjelenése utáni évben olyan élénk volt a nyugat-európai kereslet a 4,4 literes szabványos átlagfogyasztású mini iránt, hogy a Suzuki nem különösebben szorgalmazta az itthoni értékesítést, ahogy a Nissan sem hozta be a testvérmodell Pixót. Egy új autó gyártáskezdete után pár évvel a gyárak általában hajlandóak jobb árat adni a kevésbé fizetőképes piacoknak, így már belőhető a listaár egy azonos felszereltségű Splashé alá, lehet értelme importálni a kocsit.