Aktuális

Nyaralás az utolsó utáni pillanatban – Mindent az ultra last minute-ről!

Ezen a nyáron – némi túlzással – már tényleg az utolsó percben dönthetünk úti célunkról: ha a tervek megvalósulnak, csak kimegyünk csomagjainkkal a reptérre, és ott döntjük el, hogy hová utazzunk a teljes árnál sokkal olcsóbban néhány óra múlva. Már persze, ha marad jegy. És ha nemcsak repjegyet kapunk, hanem szállást is…

A Budapest Airport közleménye szerint májustól akár négy órával az indulás előtt is dönthetünk, hogy melyik charterjáratra veszünk jegyet Ferihegy 2-es terminálján, ahol (a tervek szerint) létrehoznák az „ultra last minute” utakat értékesítő kioszkot. Természetesen ebben az utazásszervezők is közreműködnének, hiszen ők bocsátanák rendelkezésre a még el nem adott jegyeket. Ebben a kioszkban azokat a jegyeket értékesítenék, amely 24 órával az indulás előtt megmaradtak. Így remélhetőleg egyre többen juthatnak el külföldre, tengerpartra, hiszen a megmaradt utak jelentős kedvezménnyel kaphatók. Mindössze egy kis rugalmasság kell hozzá: mindegy-e, hogy Mallorcára megyünk, vagy Krétára… ha igen, akkor már csak szerencse szükséges, hogy maradjanak helyek a gépen.

E cikk egyik szerzője egyébként nemrégiben a müncheni „fapados” reptéren ámultan látta, milyen hatalmas kedvezménnyel kaphatók akár egy-két héttel indulás előtt is a fapados repjegyek és szállások – ráadásul mind-mind egzotikus célpontra szólt. A pálmát egy München-Varadero-München jegy vitte el, amelyet másnapi, illetve egy héttel későbbi indulásra is 139 euróért (itthonról hasonló legalább 150 ezer Ft menetrendszerinti járattal) lehetett megvenni, de szállással együtt is jóval olcsóbban jött ki egy last minute árú utazás például Mexikóba, Balira, Thaiföldre vagy Kubába, mint amilyen árakhoz Magyarországon hozzászoktunk.

Csak süssön a nap!

Ács Gábor - www.fapadosinfolhu
Ács Gábor
www.fapadosinfo.hu

– A magyar utasok általában már jó pár nappal az indulás előtt megveszik a last minute árú utazásokat is, mert szeretnek viszonylag előre tervezni – mondja Ács Gábor, a www.fapadosinfo.hu szerkesztője. – Ettől függetlenül, a fenti modell Nyugat-Európában, főleg Németországban már nagyon jól bevált, de az is igaz, hogy ott egyszerre indul négy-öt gép különböző célpontokra, és lehet válogatni, melyik úti cél lenne megfelelő. Nálunk is működhet egy ilyen modell, de feltétele, hogy napi több chartergép induljon többféle célpontra, illetve, hogy az utasok biztosan tudják: ha pár órával a felszállás előtt elindulnak a csomagjaikkal a reptérre, akkor nagy valószínűséggel kapnak még valahová jegyet, tehát van hely a gépen. Sok utasnak valóban nem az a fontos, hogy konkrétan hová megy, hanem az, hogy süssön a nap, és legyen tengerpart. Azonban az ultra last minute – szerintem – csak akkor lesz sikeres, ha csomagban árulják az utakat, vagyis a repülőjegy mellé szállás is jár. Évekkel ezelőtt egyébként szinte sosem maradt hely a chartergépeken, de a válság hatására tavaly már megmaradtak helyek, nyilván ezen kíván segíteni az említett modell.

Így is olcsó!

Ács Gábor azt mondja, ha az ultra last minute lehetőséggel esetleg mégsem élhetnénk, akkor is találhatunk olcsón repülőjegyet, például a fapados járatok között:

– Nagyon olcsón kaphatunk jegyet például a szezon első járatának hazaútjára, illetve a szezon utolsó gépének odaútjára, hiszen ezek a repülők többnyire üresen szállnak fel – magyarázza. – Konkrét példa: az első Wizzair-járatra Korfuról hatezer forintért vehetünk jegyet. Az odautat megoldhatjuk a földön és a vízen: elmegyünk Velencébe négyezer forintért busszal vagy vonattal, aztán ötven euróért komppal áthajózunk Korfura. Hazafelé pedig hatezerért repülünk… Utazni mindig lehet viszonylag olcsón, csak ehhez arra van szükség, hogy rajta tartsuk a szemünket a lehetőségeken. Míg az ultra last minute árak azt jelentik, hogy a legolcsóbb árú utazáshoz valóban szinte az utolsó pillanatban kell döntenünk, a fapados légitársaságoknál akkor kaphatunk nagyon olcsón jegyet, ha mielőbb lefoglaljuk és kifizetjük. Másrészt viszont az utazás időpontja előtt két-három hónappal újra gyakran lecsökkentik az árakat, így most épp a májusi-júniusi jegyeknél várható komolyabb akció.

Nyaralás az utolsó utáni pillanatban - Mindent az ultra last minute-ről!Peller Anna: „Félnék nekivágni az ismeretlennek, de a párommal megteszem!”

– Elég kalandvágyó vagyok, de ennyire azért nem! – nevet Peller Anna, az Operettszínház művésze, aki azért azt is hozzáteszi, hogy szerinte a párja miatt ki fogja próbálni az ultra last minute utakat. – Ő a jég hátán is megél, és sokkal kalandvágyóbb, mint én. És ha ő úgy dönt, kipróbáljuk, akkor én is megyek, szóval elképzelhető, hogy egyszer csak ott állunk a reptéren egy pult előtt, és azt nézzük, hova indul velünk a chartergép. Hogy mi van, ha nem lesz szállás a jegyhez? Hát nekem már az is ijesztő, hogy nem tudom reggel, hova megyek nyaralni, nemhogy fölszálljak egy repülőre, úgy, hogy nincs szállásunk. Persze a páromat ez sem zavarná, és biztosan meg is oldanánk ezt a szituációt, de én nagyon félős vagyok. Eddig csak úgy mentem nyaralni, hogy minden meg volt szervezve. Lehet, hogy az idén ez másként lesz?

Nyaralás az utolsó utáni pillanatban - Mindent az ultra last minute-ről!Keleti Andrea: „Családi nyaraláshoz ultra last minute szóba sem jöhet!”

– Ez egy nagyon jó lehetőség fiataloknak, de családdal egyébként is nagyon meg kell szervezni a nyaralást, elképzelhetetlen lenne, hogy két gyerekkel belevágjunk ilyen útba – mondja Keleti Andrea, táncosnő. – Eleve mit csomagolnék a gyerekeknek, ha nem tudom, mi az úti cél? Két gyerekkel az is számít, hogy milyen a szállás, így az sem lehet lutri. A legtöbb szálloda csak egy pótágyat tesz be a szobába, tehát két gyerekkel két szobát kell kivennünk. Egyszer csináltunk ilyet, az egyikben én aludtam a kicsivel, a másikban Zoli a nagyobbikkal. Emiatt nem is igazán sikerült jól az a nyaralás, azóta mindig apartmanba megyünk, ahol négyen is együtt lehetünk. Ezért sem vágnánk bele most egy ilyen utazásba. Na de fiatalabb korunkban már utaztunk úgy, hogy nem tudtuk, hol alszunk. A nászutunkon például nekivágtunk az országnak szállás és útiterv nélkül. Életünk egyik legszebb utazása lett belőle.

Még több az e heti Nők Lapjából:

Zséda: A nő ereje a nőiességében van! »
Amikor minden „nem” 2. rész »
Kalóriaszegény fogások tavaszra »
A „nájlonszatyor” tündöklése és bukása »
Nyaralás az utolsó utáni pillanatban – Mindent az ultra last minute-ről! »
Hipnózissal a vásárlási láz ellen? »