nlc.hu
Aktuális
A dalai láma miatt tűnik el a Hummer?

A dalai láma miatt tűnik el a Hummer?

A General Motors leállítja a Hummer gyártását és megszünteti a márkát, miután az évek óta veszteséges részleget mégsem veszi meg a kínai befektető.

A General Motors tegnap bejelentette, hogy a tavaly nyáron történt megegyezés, majd októberben aláírt adásvétel ellenére sem vásárolja meg a kínai Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery vállalat a Hummert. Ezért a GM leállítja a Hummer terepjárók gyártását, felszámolja a kereskedőhálózatot és megszünteti a márkát. 

Egyelőre nincs hivatalos információ arról, hogy a kínai cég miért állt el az üzlettől. Egyes hírek szerint a kínai kormány akadályozta meg az üzletet, állítólag az volt a probléma, hogy a Tengzhongnak nincs autógyártói tapasztalata. 

Ha saját összeesküvés-elméletet akarnánk gyártani, azt mondanánk, Peking ezzel akarta megfricskázni a dalai láma látogatása miatt Washingtont, ami jelenleg a GM fő részvényese. Így nem juthatnak hozzá a vételért fizetett 150 millió dollárhoz. 

A GM közleménye szerint fokozatosan építi le a hálózatot, továbbra is biztosítja a Hummer járművek szerviz- és alkatrészellátását. 

Nemcsak a Hummer tűnik el a GM kínálatából, de felszámolják a Pontiacot és leállítják a Saturn gyártását is, ugyanakkor a Saabot sikerült eladni a holland Spyker sportkocsigyárnak. Azután kezdték kisebb, hatékonyabban működő vállalattá átalakítani a GM-t, miután az amerikai kormányzat az adófizetők pénzéből mentette meg a csődtől tavaly.
   
Eredetileg a Hummert az AM General Corporation alapította 1992-ben. A cég a 80-as évektől katonai járműveket szállított az amerikai hadseregnek. 1992-ben aztán elkészítették az úgynevezett High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV vagy Hum-Vee) civil változatát, a Hummert. A jármű műszakilag kevéssé, elsősorban felszereltségében tért el az első öbölháborúban is bevetett terepjárótól. 

Főleg gazdagok vásárolták a járművet – Arnold Schwarzenegger többet is tartott -, hiszen használati értéke csekély volt. Hatalmas méretei miatt parkolni nehéz vele, belül viszont szűk. 1998-ban vásárolta meg a márkanevet a GM és ekkor nevezte át az autót H1-re. Hamarosan érkeztek a csak utcára gyártott modellek, a H2 és a H3. Ezek azonban nem hozták meg a várt sikert, a cég pedig szépen lassan eladósodott.

 

 

 

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top