Aktuális

Benzinkút helyett konnektor

Ennek a kocsinak nem nagyobb a füstje... merthogy nincs is füstje egyáltalán. Ugyanis árammal működik. A Citroën C-Zéro elektromos autót néztük meg kívül-belül.
A Mitsubishi évek óta kampányol vele, a Peugeot is eladta már sajátjaként, Magyarországon mégis Citroën emblémával találkozhattunk vele először. Hogy mivel? Hát az első igazán autószerű elektromos autóval.

Benzinkút helyet konnektorNa, ez már valami. Igazi, megtapogatható, létező elektromos autó egy nagy márka emblémájával az orrán. Meg lehet vásárolni, el lehet vinni, lehet használni tetszés szerint – semmi “jaj, a reklám előbb kész lett, mint az autó”, semmi “isten bizony létezik, de most csak ez a prototípus van kéznél”, semmi “igazi autó, na jó, az ülése robogó, de akkor is”, semmi begyűjtési-bezúzási  terv a jövőben.

Nincs itt semmi látnivaló!

De, mivel nem szeretnénk rabolni senki idejét, már most szólunk: a Citroën C-Zéro ára 7 850 000 forint. Nettó. És majd novembertől lesz belőle rendszámos, honosított példány Magyarországon. Szóval megértjük, ha most ki tetszenek kattintani a cikkből.

Valaki még maradt? Na jó, Önt most megpróbálom elriasztani azzal, hogy még csak nem is vezettük a kocsit. Egyelőre van egy ember, a Citroën Hungária mérnöke, aki megkapta a gyár részirűl a Zengedélyt, ő vezethet, a sajtó pedig csak ülhet a kocsiban. És mindezt csak a telephelyen belül, pár száz méter erejéig.

Még mindig itt tetszik lenni? Hát akkor jöhet a jutalom: egy rövid kis videó arról, hogy a kocsinak nincs hangja, viszont lendületesen gyorsul a kerítésig – és utána belevágunk a beszámolóba.

Hogy megy?

A gyújtáskapcsoló (vagy mi) elfordítására életre kel a műszerfal, halk, nagyon halk zúgás jelzi: mehetünk. Padlógázra a villanymotorok sajátságos jellemzőinek hála emberes indítónyomaték szabadul a hátsó kerekekre, kétezres fordulaton 180 Nm, 3000 és 6000 között 64 lóerő tolja a C-Zérót. A váltási időveszteségek kimaradásával még ez a visszafogott teljesítmény is elég ahhoz, hogy a 11 mázsás test 15 másodperc alatt elérje a százas tempót. Állítólag. A kerítésig most nem volt 15 másodpercünk.

Benzinkút helyet konnektorA Citroën Hungária udvarában persze az se tudott kiderülni, országúton, netán sztrádán mennyire zajos a kocsi – de kis tempónál, számottevő szél- és gördülési zaj nélkül tényleg kísérteties volt a suhanás. Kívülről, belülről egyaránt.

Ráadásul kilenc méter átmérőjű körben megfordul. Iszonyatosan mozgékony városi gyilkos.

Amerikában biztosan kötelező lesz rá valami vadriasztó síp, a vakok, gyengénlátók, figyelmetlenek életének – és persze a kevéssé figyelmes sofőrök szabadságának védelmében.

Ez nem prototípus, ez egy szériaérett autó

A tojásdad, kerekeit négy sarkában hordó kis városi autó eredendően a Mitsubishi fejlesztése – a PSA csoport csak tavaly márciusban szerződött le a japán céggel a kocsi Peugeot és Citroën-embléma alatti forgalmazására.

Olyan is, mint egy japán autó. Nem különösebben izgalmas, de végtelenül kiforrott és rendesen össze van rakva.

Hat légzsák, négycsillagos NCAP-törésteszt. Automata klíma, automata világítás, rendes hifi-fejegység, semmi zörgés, semmi nyiszorgás. Szabványos, 230 voltos konnektorból 6 óra alatt szívja magát tele a 16 kWh kapacitású akku, gyorstöltővel félóra alatt belepréselhető a teljes kapacitás 80%-a.

Az ajtók rendesen csapódnak, minden kezelőszerv működik, sorjás, egyedileg mart alu helyett olcsó, tömegméretekben is gazdaságosan gyártható plasztikalkatrészek mindenütt. Még pohártartója is van – ez már tényleg mehet a szalonokba. Dísznek.

 
 
 
 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top