Aktuális

Telefonáljunk a visszapillantóval!

A visszapillantó tükör nem csak a vezetésnél (és sminkelésnél) jöhet jól, másik kedvenc elfoglaltságunkban, a telefonálásban is segíthet. Persze csak akkor, ha Bluetooth kihangosítót építettek bele.
A taxisok előszeretettel használtak régen (használnak ma is?) a visszapillantóra akasztható széles panorámatükröt. Máig nem értem, miért. Persze ha volna ebben póttükörben egy kihangosító is… Kaptunk egyet, amiben van.

Aki gyerekkorában szintén épített magának kartondobozból autót, lapostányér kormánykerékkel, tollal rajzolt műszerfallal, műanyag kuglibábu sebességváltóval, bizonyára egyetért velem: a legnagyobb királyság, ha egy autóban nem csak lent, de fent is vannak gombok. Mert az már olyan repülős.

Tiszta katarzis volt számomra például, amikor először ültem be egy 75-ös Alfába, melyben az ablakemelő gombjait a tükör felett helyezték el. Mostani öreg Voyageremben is ott a Csoda: az elektronikus iránytű, a külső hőfok-jelző és egy km-számláló lakik a tükör feletti kijelzőn, pár gombbal kiegészítve.

Telefonáljunk a  visszapillantóval!Mikor felnyúlok megnézni, hány fok van, merre megyek, kicsit mindig vadászpilótának képzelem magam. De legalábbis Gumikacsának, aki a cébét kapcsolgatta bőszen a tető alatt, ha jól emlékszem – és kamiont vezetni a lelkem mélyén lakó gyerek számára legalább akkora truváj, mint Grippent.

Ezekre a perverzitásokra épített a jeles kínai elektronikai biszbasz-gyártó, a BluePanther, amikor kijött a nemes egyszerűséggel csak Bluetooth Car Kitnek nevezett készülékkel. (A használati utasításon már komolyabb név is szerepel: VTB-99.) Az autó belső tükrére rugós, gumírozott karokkal rögzíthető rátét nem más, mint egy Bluetooth-kihangosító.

Öreg autó, új autó; szinte mindegy: a BluePanther nagyjából valamennyi tükörre felcsattintható. Azért az üvegre ragasztott tükröket kicsit aggódtam a 33,5 dekás jószággal tovább terhelni.

A régi, tetőlemezre csavarozott konstrukciók biztosan nem szakadnak le alatta. (A BMW pedig ’82-ben még ilyeneket gyártott.) Akár régi, akár új tükör viszont, egy dolog közös: egy kicsit mind remegnek a kihangosító alatt.

Ezen nehéz segíteni; dízel autóknál alapjáraton, benzineseknél pont nagyobb fordulaton bizony tönkreteszi a gyári kiegyensúlyozást a függeszték, és némi idegesítő remegéssel kell számolni bizonyos fordulatszámoknál. Viszont legalább nem torzít, nagyítását is jól eltalálták; nem rosszabb  BluePantherbe nézni a gyári tükör helyett. Ha nem remeg éppen.

 
 
 
 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top