Ha a keréknyomás az előírtnál tartósan fél barral kevesebb, annak már hatása van a futó élettartamára, 20%-kal is lerövidítheti azt. Amennyiben a különbség eléri az egy bart, az már az üzemanyag-fogyasztás jelentős emelkedéséhez vezet, és a megváltozott úttartás, a rosszabb fékezési tulajdonságok miatt a közlekedők biztonságát is veszélyezteti.
A 2004 óta rendszeresen megrendezett akcióban idén a hat vidéki nagyvárosban mért járművek negyedén egyetlen helyes nyomásértékkel futó abroncs sem volt, 40,6%-ukon pedig mértek legalább egy, a veszélyes tartományhoz tartozó nyomásértéket. Mindössze a vizsgált járművek 27,5 százalékán volt mind a négy abroncs a helyes nyomásértékre beállítva.
A futófelület kopottsága szintén figyelmet érdemel, ezen a területen pozitívak a tapasztalatok, a vizsgált több mint ötezer abroncsból csak 107-nek volt 2 mm alatti mintázati mélysége. (A jogi szabályozás minimum 1,6 mm-t ír elő.)