Régen volt 1995. 15 éve a mobilt sokan még bunkófonnak hívták és csak a legmenőbb darabok fértek el egy nadrágzsebben. A magyar bajnokságban még az MTK-t erősítette Talapa János és Bokros Lajos pénzügyminiszter is ekkor szabadította ránk a 40 százalékos inflációt.
Az eltelt időben az óvodás kislányok jó csajjá cseperedtek, a korabeli szériaautók közül a G-osztályt kivéve talán egy sem készül már, mindet leváltották frissebbek. Csak a Sharant nem, amelynek az első Twingóéhoz hasonló, szokatlanul hosszú karrier jutott.
Most azonban itt az alapjaiban új, 9,2 centivel szélesebb, 22 centivel hosszabb és 1,2 centivel alacsonyabb modell, amelynek két alkatrésze származik csak az elődből: a jobb és a bal oldali napellenző.
A koncepcióváltással eltűntek az előd hibái és megszületett a mérvadó Ford Galaxyhoz mérhető családi autó. Hátul praktikus tolóajtók váltották fel az oldalra nyílókat, amelyeket nem lehet rányitni a szomszéd autóra vagy villanyoszlopra.
Okos ülések
A lényeg mégis az átgondolt ülésrendszer, amely alapáron jár, ezerszer hasznosabb és kényelmesebb az eddiginél. Hátul a túl mély ülések miatt az első széria nagyon kényelmetlen volt, ezt egy életre megtanultam egy Sopron-Budapest túrán. Az 5,8 centiméterrel megemelt üléseken mostantól nem kell padlóközelben, csúnyán meghajlított lábbal utazni.
Bőséges maradt a fejtér, a Passat kombinál hosszabbra nyújt Sharan annyira tágas, hogy leghátra is befértem. Ehhez azért előrébb kellett húzni a 16 centis úton mozgatható középső üléseket, de a harmadik sorban nálam alacsonyabb utasokra számítanak.
Beszállni könnyű, mert a két szélső ülés előredől és előre is siklik. A plusz két ülést megrendelve helyből jár a háromzónás (elöl oldalanként és hátul is külön állítható) légkondicionáló, amely a tetőben lévő levegőkilépőkkel a 31 fok ellenére elviselhetővé tette az utazást.
Egyszerűbben aligha lehet átrendezni egy autót, mint az új Sharant. A két hátsó sor ülései egy mozdulattal előrebuktathatók, szépen a padlóra süllyedve várják a kredencet vagy a gumidelfint. Utóbbit a müncheni Bavaria Filmstúdióban szervezett bemutatón rámolták a kocsiba, amely ránézésre egy olasz téren állt, pedig el sem hagyta a filmstúdiót.
Vezetés közben a Sharan halksága az első, ami feltűnt. Német autópályákon is mentünk az egyterűvel, ahol 180-190-nél megejtő csendben kamatozott az alapos zajszigetelés, a 0,299-re javított alaktényező, a burkolt alváz, a tükrök ügyes kialakítása.