„Potenciális munkanélküli képzés folyik Magyarországon csillagászati összegekért” – vélekedett dr. Kürti Sándor üzletember, aki az iskolakezdés kapcsán mondta el véleményét arról, milyennek is kellene lennie egy jó iskolának. Tény, hogy az Unióban egyre inkább prioritás a közoktatás megreformálása, hiszen a kora gyermekkorban elkezdett képességfejlesztés az első lépés a munkanélküliség leküzdése felé.
Annak ellenére, hogy a szakemberek idehaza és külföldön évtizedek óta egybehangzóan jelzik, hogy társadalmi-gazdasági fejlődés a XXI. században elképzelhetetlen az iskolai gyakorlat korszerűsítése nélkül, sajnos a közoktatás minőségének kérdése Magyarországon még az utóbbi évtizedekben sem vált kulcskérdéssé a közvélemény számára.
Pedig az oktatás megújításában valóban érintett és érdekelt mindenki: az iskolába járó gyerekek és szüleik, az őket tanító pedagógusok és intézményvezetők. Be kell látni, hogy együttműködésük nélkül, társadalmi konszenzus hiányában az oktatás és nevelés ügye nem újítható meg.
A www.joiskolat.hu oldalon a tanév kezdetével elindult egy olyan Faliújság, amelyen – a közös gondolkodás nyitányaként – a közoktatás ügye iránt érzékeny, elkötelezett civilek és szakemberek gondolatait ismerhetjük meg. Mondandójuk direkt összehangolása nélkül is tisztán kivehető kép rajzolódik ki a közoktatás egészének legfontosabb teendőiről. Mert talán az utóbbi 20 esztendő mindannyiunk számára szolgál már annyi tapasztalattal, amely iránytű lehet a közös nevezők megfogalmazásához.
A Jó iskolát! kampány célja elsősorban, hogy felhívja a szülők figyelmét a tudatos iskolaválasztás fontosságára. Egy apró, de fontos lépés lehet annak érdekében is, hogy tudatos választásával a szülők minél szélesebb köre legyen képes és hajlandó részt vállalni az iskolai gyakorlat korszerűsítésének folyamatában, és partnerként részt venni az oktatás megújításában.