Nem titok, hogy egyre több dolgot várunk el az autónktól: nézzen ki jól, férjen el benne kényelmesen öt ember, jusson hely a csomagoknak, legyen igazi élvezet vezetni – és persze minél kevésbé szennyezze a környezetet. Egy autógyár számára ez izgalmas kihívás, amire a Toyota válasza a hibridhajtású Auris HSD.
A hibridhajtás tulajdonképpen annyit jelent, hogy a hagyományos benzinmotor mellett egy villanymotor is működik az autóban, és gyakran ez mozgatja önállóan a kocsit, vagy besegít a benzinmotornak. Mivel az elektromotornak nincs hangja és károsanyag-kibocsátása, a hibrid autó sokkal kevesebbet fogyaszt, csendesebb, és sokkal tisztább, mint a többi jármű. Az Auris HSD fogyasztás például kisebb, mint egy városi miniautóé (3,8 l/100 km), és az emissziója is meghökkentően alacsony (89 g/km CO2). És bár megszoktuk már, hogy a takarékos autók általában gyengécskék, az Auris HSD 136 lóerős teljesítménye rácáfol erre a sztereotípiára.
A HSD egyébként a Hybrid Synergy Drive rövidítése. Ez a technológia már a világ első hibrid autójában, a Toyota Priusban is bebizonyította, hogy tökéletesen megfelel a 21. század autóihoz. A hibrideket pontosan ugyanúgy kell vezetni, mint a hagyományos automata váltós autókat; a vezető csak azért tudja, hogy autóját HSD technika mozgatja, mert sokkal kevesebbet tankol, és élvezetes csendben utazik.
Az új Auris esetében persze nem csak az új hajtás az egyetlen újdonság, hiszen az autó idén kívül-belül megújult. A karosszéria frissebb, fiatalosabb, és a minden kényelmi extrával felszerelt utastér is divatosabb lett. A lágy tapintású műszerfal, az igényes kárpitok, a bőrborítású kormány pontosan azt sugallják, amit a harmadik évezredbeli HSD hajtás is: az Auris nem csupán lépést tart a korral, hanem maga diktálja a mindenkori trendeket.