Aktuális

Nyilvánosan vetkőzött a polgármester

Rendhagyó Különvélemény-hetet tartunk a Nők Lapja Cafén. 5 napon keresztül férfiról és nőről, szerelemről, szexről szóló híreket kommentál 5 neves szakértő. Hírkommentátorainkkal hamarosan személyesen is találkozhatnak azok, akik ellátogatnak "A nemek viszonyának egyensúlya" című rendezvényre szeptember 23-án.

A hír: Egy sztriptízshow résztvevőjeként színpadon vetkőztetett, nyalogatott egy táncosnőt a Komárom-Esztergom megyei Réde polgármestere
Pölöskei József a településen tartott motorostalálkozó egyik rendezvényén mutatta be erotikus képességeit, amit egy néző mobiltelefonjával rögzített, majd fel is tette a YouTube-ra. A szabados polgármester 22 éve vezeti a települést, presbiter és Réde díszpolgára is egyben. A YouTube-re feltett és azóta – „az általános szerződési feltételek megszegése miatt”  – már el is távolított felvételeken jól látható volt, ahogy a táncosnő a polgármester fejére húzza a melltartóját, majd félmeztelenül az ölébe ül. Pölöskei József azt mondta, magánügynek tekinti a szereplést. Úgy kommentálta a hírt, hogy egyvalaki sértődhetett volna meg a videó kapcsán, mégpedig a felesége, de ő nem tette. A rédei polgármester hozzátette: nem prosti, hanem egy 25 éves tanárnő volt a sztriptíztáncosnő.

Különvélemény Mester Dóra szexoktatótól
A polgármester vetkőztetett, nyalogatott, olajozott, mindezt nem a feleségével, és ráadásul nyilvánosan! Sikamlós téma, ezen mindenki szeret jókat rágódni, sőt még az esti híradóban is lehet – persze a közízlést szigorúan nem sértő – részleteket látni egy sztriptízshow-ból. A polgármester 22 éves megbecsült működése alatt nem tudott ilyen nagy ismertségre szert tenni, mint ezzel a kis félmeztelenkedéssel egy teljesen átlagosnak mondható motorostalálkozón. De tényleg indokolt-e az a felháborodás, ami az esetet követte? És vajon van-e valami tanulsága a történetnek, ami túlmutat egy vidéki polgármester politikai karrierjén és további sorsán?

Nyilvánosan vetkőzött a polgármester

Gondolom, abban mindannyian egyetértünk, hogy senkinek semmi köze hozzá, hogy a polgármester kivel mit csinál civilben, szabadidejében, különösen, hogyha az nem ütközik törvénybe, és nem megy szakmai tevékenységének a rovására. A konfliktus forrása tehát valamilyen íratlan, vélt vagy valós morális szabályrendszerben keresendő, ami a hatalomról, a szexualitásról, a nyilvánosságról és ezek összefüggéseiről szól. A mi kultúránkban – dacára annak, hogy csupasz nők nyilvános képeivel Dunát lehet rekeszteni – a szex gyanús, rossz, bűnös. Ha nem a hálószoba zárt tereiben zajlik, akkor magyarázatra szorul, holott ugyanezt nem várjuk el más élvezetektől. Nem gondoljuk, hogy a felelős közszerepléssel ellentétes, ha valaki vegetáriánus, szeret hollywoodi filmeket nézni, vagy mániája a makkos cipő. A szex ezzel szemben hatalmi, politikai kérdés.

Az, hogy a polgármester politikai működését éppen a sztriptízjelenet apropóján vonják kétségbe, engem kísértetiesen emlékeztet olyan esetekre, amikor valakit tanári, orvosi, jogászi vagy más szakmai minőségében kérdőjeleznek meg nemi identitása, vallása vagy éppen származása miatt. Vagy hogyha egy nőt szexuális magánélete miatt anyai hivatásában nem ismernek el. („Nem lehet jó anya, hiszen egy kurva.”) A Magyarországon az elmúlt években kirobbant szexbotrányokat nézve úgy tűnik, mintha a szex összeegyeztethetetlen lenne más társadalmi szerepeinkkel. Persze tudjuk, hogy mindenki szexel. Szexel, mert ez az élet mozgatórugója, mert szexelni jó. De a szexről beszélni, a szexet láttatni egészen más tészta. A nyilvánossá vált (vagy nyilvánossá tett) szexualitás politikai kérdés. Még ha valójában tökéletesen független is, hogy a polgármester mit tesz a hivatalában, és mit magánemberként, énjének nyilvánossá vált szexuális részét fegyverként lehet ellene fordítani.

Nyilvánosan vetkőzött a polgármesterCsend vagy szex? Mire vágynak a férfiak? Katt ide, ha érdekel! 

Azt csinálnak, amit akarnak, csak én ne tudjak róla – hangzik az ellenvetés. Azt gondolom, hogy minden teljes beleegyezésben történt, a videó tanúbizonysága szerint a közönség láthatóan élvezte a dolgot, senki jogai, fizikai, sőt morális határai sem sérültek. Akkor miről beszélünk? Nem másról, mint hogy még mindig magyarázatot követel az, ha valakinek nyilvánvaló köze van a szexhez. A táncosnő „nem prosti”, hanem civilben tanárnő – próbálja a polgármester a botrányért felelős főhősnőt valahogy legitimálni. És ha prosti lett volna, akkor mi van? A saját akaratából a saját testét pénzszerzésre használók közül miért éppen egy „prosti” lenne a megvetendő? Az USA-ban például (ami nem kevésbé prűd ország, mint a mienk) az ilyen fiúkat és lányokat szexmunkásnak nevezik, s foglalkozásuk társadalmilag mára elfogadott kategóriává vált. Playboy-nyusziként cicijüket mutogató celeb-sztárok és motorosfesztiválokon feneket rázó sztriptíztáncosok között ugyan mi a különbség? Az biztos nem, hogy az egyik ünnepelt hős, a másik megvetett, lenézendő, kirekesztett prosti, függetlenül attól, hogy bármit is tudnánk az illető életének egyéb körülményeiről.

Hogy miért tartom mindezt fontosnak? Mert szerintem elképesztő következményei vannak annak, hogy úgy csinálunk, mintha a szexben szabadság lenne, és közben kegyetlenül ítélkezünk. És nem azért, mert e szabadság híján nem táncolgathat tangában csak úgy következmények nélkül akárki, hanem azért, mert ebben a „morális rendben” a szex apropóján bárkit számon lehet kérni tanári, szülői, közszereplői minőségében. A szexualitás túl jó, túl izgalmas, túlságosan is gazdag valami ahhoz, hogy mások életének tönkretételére alkalmas fegyverré alacsonyítsuk le. A szexuális szabadság és sokszínűség elfogadása nemcsak a toleranciáról szól, hanem mindenekelőtt arról, hogy mi magunk mennyire vagyunk szabadok, és engedünk másokat szabadnak lenni.

 

Még többet szeretnél tudni a férfi-nő egyensúlyának megteremtéséről? Soma Mamagésa meghívója neked szól!

Kerekasztal-beszélgetés a nemek viszonyáról, annak lehetséges egyensúlyáról

Sokszor írtam és beszéltem már a megváltozott férfi-nő kapcsolati és szerepmintákról. Az egyik kedvenc témám, és a szakdolgozatomat is erről írtam. Évszázadokig abban a hitben kellett élnünk, hogy az Isten hímnemű (atyaisten), hogy a nőben nem lakik lélek (asszonyállat), kivéve „mianyánkat”, Szűz Máriát. S hogy a nő alapvetően nem való másra, mint hogy az „anyag mocskán” keresztüli fejlődési lehetőséget adjon a férfiban lakozó léleknek. Ez az ostoba tévhit és hozományai elképesztő torzulást okoztak az emberi pszichében. Óriási egyensúlytalanságból kell visszabillenteni magunkat minél hamarabb egy teljesen ÚJ EGYENSÚLYBA! És mindezt olyan magasabb rendű tudatossággal kell tennünk, hogy férfi és nő a lehető legkevesebbet sérüljön ebben a folyamatban.

Úgyhogy ennek jegyében szeptember 23-án (az őszi nap-éj forduló napján, mely egybeesik a teliholddal) az alapítványommal szervezek egy egészen bizonyosan izgalmas kerekasztal-beszélgetést a nemek viszonyának változásáról, a nemek egyensúlyáról, jövőjéről.

Mágnes férfi és nő között - ha felborul az egyensúlyA meghívott vendégek, a téma szakemberei:
dr. Daubner Béla (pszichiáter, pszichoterapeuta), dr. Szilágyi Vilmos (szexuálpszichológus), Szilágyi Gyula (szexológus, szociológus), dr. Angster Mária (pszichoterapeuta, családállító) és Mester Dóra Djamila (szexoktató). Az ötletgazda és moderátor én vagyok, leszek.

Elsősorban azokra a kérdésekre szeretnék választ kapni, hogy mi az a szüleinktől, nagyszüleinktől, előző generációktól látott, hozott párkapcsolati minta, amelyet semmiképpen nem szeretnénk másolni, követni, és mi az, amit célként tűzhetünk ki magunk elé. Honnan jövünk és mi felé haladunk a férfi-női mintákban, szerepekben? Hol tartunk most? Miben segítheti a ma emberét a tudatosság a párkapcsolatban a harmónia felé, és mi módon lehetne ezt még hatékonyabban kommunikálni?

Szeretettel várunk minden érdeklődőt. Bővebben a rendezvényről itt olvashatsz.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top