A Mediainfo.hu és a Marketinginfo.hu interaktív magazinja, az @M médiapiaci véleményvezérek, szakmai döntéshozók véleményét kérdezte kutatásában arról, mely médiatulajdonosokat tartják a leginnovatívabbnak a szakemberek.
A média innovációs kutatást 2010. július-augusztusban végezte a Mediainfo.hu és Marketinginfo.hu oldalak interaktív magazinja, az @M. A felmérés keretében vezető szakembereket kérdeztek meg, akik médiatulajdonosi, szolgáltatói vagy hirdetői oldalon dolgoznak, s cégüknél meghatározó pozícióban vannak. |
A kutatás során a televíziós, rádiós, online és lapkiadói területek közül a lapkiadói verseny alakult a legsimábban: a szavazatok 56 százalékát söpörte be a Sanoma Budapest.
A kutatási jelentés szerint “ez nem jelent meglepetést, hiszen a Sanoma az egyetlen olyan kiadóvállalat, amely intenzíven fejleszt a mobil területen, emellett tévével, online portfólióval rendelkezik, és a print szegmensen belül is a biztosabb jövőképpel bíró magazinokra épít. Így elég hitelesen hangoztathatja a “kiadóból multimédia vállalattá” sajtópiaci jelszavát.”- írja az elemzés.
A tartalom számít a legjobban
A felmérésben részt vevő válaszadóknak a három legfontosabb területet kellett megnevezniük, ahol szerintük a médiacégeknek innoválniuk érdemes. Messze a legtöbb voks a tartalomra érkezett, melyet a háromnegyedük emelt ki. Ezt követte az értékesítés (53 %) és a marketing (45 %).
A másik végponton a pénzügy, a beszerzés és a HR funkcionális területei álltak, amelyek nem bizonyultak olyan izgalmasnak innovációs szempontból.