Aktuális

Itt a taxi, hol a sofőr?

Hamarosan olyan taxik furikázhatnak az utakon, amelyek önműködően, sofőr nélkül közlekednek. Okostelefonnal lehetne hívni őket, sőt, a mobil segítségével vezetni is lehetne az autót.
A jövőben elég lesz egy telefonhívást intézni, és a német szakemberek által kifejlesztett vadonatúj, sofőr nélküli csodaautó máris beméri a pontos tartózkodási helyünket, és visszajelzést küld az érkezési idejéről.

A MadeInGermany, vagyis MIG névre keresztelt kísérleti autót Raul Rojas számítógépes szakember és a berlini Freie Universität munkatársai fejlesztették ki. Reményeik szerint az újítás forradalmasítani fogja az autóvezetés jövőjét.

 
Taxi, sofőr nélkül

 

A külsőre egy hagyományos Volkswagen Passatnak látszó, önműködő kocsit iPad vagy okostelefon segítségével lehet hívni, amelyek a beépített helymeghatározó rendszer (GPS) segítségével adnak pontos információkat az autónak a telefonálók tartózkodási helyéről. Az automata négykerekű ezután kidolgozza a legjobb útitervet és pontos tájékoztatást küld az érkezési idejéről.

A tervezők szerint az új találmány a környezetbarát közlekedéshez is hozzájárul, hiszen az ugyanabba az irányba készülő utasokat egyszerre tudja szállítani. Amennyiben jól működik a rendszer, akkor a sofőr nélküli taxik akár egyötödére csökkenthetik az autóforgalmat a német fővárosban. A kutatások szerint ugyanis az autók életük 90-95 százalékát parkolással töltik. A kutatók szerint a városok belső területeit vissza kell adni a gyalogosoknak, ahelyett, hogy parkolók foglalják a helyet, az autók pedig csak szükség esetén kell, hogy előjöjjenek a parkolóházakból.

“Egy hagyományos iPad segítségével a sofőr az autó összes fedélzeti elektronikájához hozzáférhet. Ez teljesen új lehetőségeket nyit meg a járművek irányítása terén, jóval meghaladva a korábbi távirányítású elképzeléseket” – árulta el egy illetékes szóvivő.

 A technológia azt is lehetővé teszi, hogy az utasok menet közben kikapcsolják a MIG automata rendszerét és a saját iPadjukon keresztül irányítsák a járművet. A rendszer érzékelő berendezések segítségével készít háromdimenziós képet az utcákról a fedélzeti számítógép számára, amely így pontosan látja az autó környezetében lévő kerékpárosokat, gyalogosokat, útjelzéseket és egyéb jeleket. Az autó továbbá érzékeli a jelzőlámpákat, a KRESZ szabályinak megfelelően ad elsőbbséget, és azonnal megáll, ha váratlan eseményt tapasztal.

 
 
 
 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top