Aktuális

Agresszív, harapós családi járgány

Alapvetően az apukák öröme a Volswagen új családi autója, de pont ezért egy anyukának sem árt tudni, mire számítson a Tourannál. Kipróbáltuk.
Mire a szerkesztőségből kiértem Budaörsre, 9,9 litert mutatott az átlagfogyasztás-mérő száz kilométerre. Jézusmária, sóhajtottam fel, és én pont ezt a kocsit vittem el családi körtúrára, vagy 800 kilométerre egy hétvégén, sztrádán! Hét ülés, nagy csomagtér, ez nagyszerű, de ennyit eszik? Most mi lesz? Nincs benzinkutas a családban!


Csak városban szomjas

Ahogy magam mögött hagytam a főváros nyüzsgő, de lassan nyüzsgő forgatagát, örömmel tapasztaltam, hogy a nagy kocsi csepp motorjának alaposan elment az étvágya.

A sok autópályát, némi országutat és szerencsére nagyon kevés városi araszolást magába foglaló teszten a Touran átlagfogyasztása 6,9 liter lett, számológéppel ellenőrizve a kútnál sem több hét liternél.

 
Agresszív, harapós családi járgány
 
Tempomattal 130-ra ragasztott mutatóval ez igen derék, tulajdonképpen egy 2-3 éves konstrukciójú dízeltől se lenne rossz. (A legújabbak már simán esznek hat, sőt öt liter alatt hasonló terhelés mellett.)

A kis turbómotor nagy kasztnival sokszor bizonyul baklövésnek, de a VW ügyesen megoldotta a feladatot. Most már végre nyugdíjba mehet az évtizedek óta közel változatlan formában gyártott 1,6-os VW-szívómotor végre – a Touranból is.

De nem csak a spórolós benzinmotor miatt érdemes touranos apukának lenni.

Apukák öröme

Az első Touran tökéletesen jellegtelen volt, a második egy kicsit már jobb, de azért még mindig elég unalmas. Most, a második frissítés után ez a pofa viszont már elég jól kárpótolja a családi igények miatt gúzsba kötött fantáziájú apukát. Egy Touranban, és főleg egy Touran előtt talán nem is sokszor sóhajt fel, amiért nem vehetett dögös EOS-t, csak mert abban nem férne el a család.

Éles, agresszív, harapós, büszke ez az új arc. Még ha Magyarországon a Volkswagen (tudjuk: Népautó) márkát nem lengné körül valami megfoghatatlan arisztokratikus gőg, akkor is hajlandó lenne alázatosan fejet hajtani a Touran felhúzott orra előtt a többi, nem nagybetűs népautót hajtó közlekedő.

Még profilból sem törik meg teljesen a varázs. Buszos és magas, de azért még oldalról is erőt, masszivitást sugároz. Pedig 4,4 méter hosszú sincs. Gondolnák, hogy két centivel rövidebb, mint egy új Astra?

Hanem a feneke! Ez a két hatalmas, gömbölyded lámpa nagyon nem illik a Touran szögletes formavilágába. Hátulról a Touran kicsit tíz évvel ezelőtti koreaiasba hajlóan, nem tudok jobb szót, bamba. Kár volt ezért a hátsóért.

 
 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top