Közös élet
A Nissan Micra igazi női autó. Nemcsak kedves, játékos formavilága, hanem roppant könnyű kezelhetősége miatt is. Ugyan a jól felszerelt tesztautó telis-tele volt praktikus apróságokkal, szerencsére azért a könnyű vezethetőség és a jól átlátható karosszéria a legolcsóbb belépőmodellnél is ugyanaz.
Kicsi, könnyű, olcsó
Itthon a tesztautóénál jóval szomorúbb belsejű, legolcsóbb Micra 2,6 millió forinttól indul.
Micra-vásárlásnál a megfelelő motorváltozat kiválasztása csupán egy pillanat lesz. Ugyanis csak egyféle, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral kapható. Ez nem feltétlenül baj, ha az az egy motor jó. A Micra csöppnyi fűnyírómotorja pedig igen jóféle szerkezet.
Étvágy
Állandó téli, munkába járós városi menetben jóval szomjasabb az autó a gyári fogyasztási adatoknál, mi 7,4 litert mértünk. Igaz, ilyen használat mellett a tíztől sem esett volna le az állunk.
Miután a motor beindításakor elszörnyülködtünk a háromhengeresekre jellemző idétlen hangon, már csak kellemes meglepetésekben lesz részünk. Nem nevezném sem zajosnak, sem gyengének.
Ötfokozatú váltója is jól passzol ehhez a feladathoz. Az áttételek nem túl rövidek, de a motornak ezzel nincs semmi baja. Például kettesben elporoszkálhatunk vele hússzal is, de a kilencvenes tempót is vidáman tudja ugyanebben a fokozatban. Sebességfüggő szervokormánya már egy kicsit kilóg ebből a sorból, hiszen a rettentő nagy áttételezés miatt veszett módon kell tekerni, ha be akarunk vele kanyarodni. De legalább a fordulókör kicsi, mindössze kilenc méter kell a Micrának az egyben vett hátraarchoz.
Ahogy a Renault-nak és a Toyotának az egy bökésre hármat villantó komfortindex, a Nissannak az automatikus ablakemelő a mission impossible. Valahogy ezt nem képesek kifejleszteni, pedig volna rá igény. A Micrában is csupán egyetlen gomb félautomata – csak lefelé húzza az ablakot anélkül, hogy végig nyomni kellene a kapcsolót. Hátul tisztább a felállás, ott kézzel kell vadul tekerni.
Figyelmességek
A fullos Micrába tucatnyi olyan kényelmi szolgáltatás jutott, aminek biztosan örülnek majd a hölgyek. A kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a lehajtható könyöktámasz, a kétfokozatú, fűthető ülőlapú első ülések mellett tolatóradar és parkolóhely-kereső rendszer is található benne.
Ez utóbbit bekapcsolva – és az irányjelzőt a megfelelő irányba kitéve – az autó elkezdi méregetni a parkolóhelyek méretét, és ha megfelelőt talál, jelzi a sofőrnek. Ezen felül kormányról vezérelhető telefonkihangosító, USB- és jack-csatlakozó, valamint érintőképernyős navigációs berendezés is jár a jobban felszerelt modellekbe.